Sv: Uttagning till unghäst VM 2012?
Ja, antingen har TS missuppfattat svaret eller så har Niklas inte förstått vad en grundregistering är.
Båda scenariorna är troliga.
Stryk mig från den listan
jag frågade upprepade gånger om det var ok och enligt Niklas så behövde hästen i fråga ej ens vara SVENSKÄGD. Citat:
"Det kan finnas tyska medborgare som bor i Sverige som föder upp svenska hästar och då måste de kunna äga sina hästar som startar i UVM"
Jag är helt oskyldig och kommer ihåg samtalet! Hästen som jag frågade honom om är tyskägd, reggad i tyskt förbund, står i Sverige och tränas av en svensk ryttare.
Enligt Niklas var det ENDA som behövdes göras - regga hästen i ASVH så att den "blir SWB".
JAG tycker att det låter mycket märkligt, tilläggsreggad samt tyskfödd och tyskägd och sedan starta i UVM för Sverige?
Men jag kan gå ed på att han sa så till mig, även om han nu skulle ändra sig....
"Min" tyska hästägare vill veta vad som gäller och jag har hela tiden sagt att det kommer till 99% inte att fungera. Ringer upp ASVH och får det svaret - blev lite paff faktiskt..
Men är HUNDRA på att han sa så till mig, frågade honom flera gånger för säkerhets skull (han trodde nog att jag var lite efter eller något när jag frågade för tredje gången
).
Men som sagt var, jag är hundra på samtalet. Dock inte hundra på att det faktiskt är SÅ med uttagningen, men vart ska jag vända mig?