Tack! Ska försöka spionera på er i malmö!
Haha, du kan tillochmed få säga hej om du vill
Jag lär vara där båda dagarna, kanske utan hund ena dagen för hon ska bara ställas på söndagen. Ska du ställa dina? Båda dagarna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Ska försöka spionera på er i malmö!
Får se om jag vågar då! Vi ställer bara på söndagen!Haha, du kan tillochmed få säga hej om du vill
Jag lär vara där båda dagarna, kanske utan hund ena dagen för hon ska bara ställas på söndagen. Ska du ställa dina? Båda dagarna?
Får se om jag vågar då! Vi ställer bara på söndagen!
Hittade en kvinna som håller i ringträning, första träningen var så p i n s a m! Ebbot sprang som en sengångare, hoppade, galopperade, försökte äta upp min hand, la sig istället för att stå och tyckte att livet var lattjo. Vi har bokat in två till träningar innan vår första utställning. Men är inställd på att vi kommer skämma ut oss
Vad är detta för ras? Känner att jag villhöver denVi var i Fredericia igår! Shiera blev tvåa i unghundsklassen med CK och Alpina vann championklassen och slutade som andra bästa tik med r-cacib! Sötnosarna!
Finsk lapphund! Bästa rasen!Vad är detta för ras? Känner att jag villhöver den
Tack för infon Verkar trevlig, men vet inte om den trivs i värme?Finsk lapphund! Bästa rasen!
Mina har inga problem i värmen så länge de får röra sig på sina villkor. Nu i somras så körde mina på som vanligt trots den extrema värmen. Men de är ju inga soldyrkare direkt..Tack för infon Verkar trevlig, men vet inte om den trivs i värme?
Vad behöver jag mer ha med mig på utställning?
Stamtavla, vacc-intyg, vatten, filt för vila, fällbara stolar, nummerlapp och hållare, koppel och gott godis. Något annat jag bör ha med?
Jag har ingen bur men funderade på kompostgaller? Ja precis, en trasa att torka lite dreggel med kanske vore bra! En ordentlig matsäck ska medtages ocksåÄr hunden van vid bur - ta med bur + nåt att täcka buren med. Jätteskönt att slippa sitta och hålla hunden hela dagen. Upplever att de flesta burvana hundar kopplar av bättre i övertäckt bur.
Nån trasa att torka av hunden med (antar att din ras inte borstas?)
Fika till dig, sysselsättning till ev barn då det ofta tar tiiiiid
Jag har ingen bur men funderade på kompostgaller? Ja precis, en trasa att torka lite dreggel med kanske vore bra! En ordentlig matsäck ska medtages också
Kan man åka hem när ens klass är avklarad?
Även om det är en inofficiell klass? Eftersom det är vår första utställning skulle jag vilja mjukstarta och bara ställa honom för att sedan åka hem, för att skapa en positiv bild av det hela. Kan man välja att åka hem fastnat egentligen ska vara med i final?Kompostgaller funkar nog beoende på hur stor hage du behöver och hur trångt det är på platsen Men är ju inget tak på den så du kan ju inte lämna hunden vilket är en fördel med bur.
Du kan åka hem beroende på vad du får för placering. Blir du BIR (bäst i rasen) stannar du till gruppfinalen. Blir du BIG (bäst i gruppen) stannar du till BIS (bäst in show). Räkna med heldag är ett tips.
Ja, det kan du Det är inget krav på att vara med i grupp eller bis finalerÄven om det är en inofficiell klass? Eftersom det är vår första utställning skulle jag vilja mjukstarta och bara ställa honom för att sedan åka hem, för att skapa en positiv bild av det hela. Kan man välja att åka hem fastnat egentligen ska vara med i final?