Det var något av en konstig utställning är känslan så här efteråt. Dels så tog domaren upp en hund på bord (!) har aldrig hört eller sett detta tidigare (i vår ras då).
Sedan blev några hundar mätta, och han tyckte att de var för stora. På vovves kritik står det "över gränsen". Min hund har 4 cm till godo till gränsen..Så vi "vann" (var ensamma) vår valpklass, men den yngre valpen i valpklass 4-6mån tog bästa han-valp.
Det var vovves första inomhus utställning och första gången i ett ridhus. Han var väldigt okontaktbar, drog och slet i kopplet och var jättejobbig att gå med när man skulle ut och rasta. Ute var han lite yr men inte alls så farligt som inne.
Väl i ringen så skötte han sig ändå ok, husse sa att det inte hade synts så mkt, men det kändes! att han inte var riktigt kontaktbar och det kändes som att han höll på att tränga mig ur ringen när vi skulle springa runt. Så har han inte varit tidigare.
Har ni några tips på hur jag ska träna detta?
Har varit sugen på att åka på sthlm hundmässa men efter denna utställning vet jag inte riktigt..