Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Men lilla sötisen då! Vilket stiligt gips han fick! Vad skönt att se att ni är hemma :love:
Får han gå på gipset?

Ja, en riktig julstrumpa :D
Ja de får han, men han ska ju helst hålla sig lugn. Men han får gå själv ute med stöd av en halsduk/tygbit under magen som vi håller i. Så går han ju inne själv också.

Skönt ändå att han får komma ut lite även om han ska vara lugn! Måste va svårt att hålla en valp lugn? ;)
Hoppas det läker som det ska nu, så han får vara ute och springa igen :) Jag håller tummarna för er!

Haha ja, vi försöker va ute med honom en stund varje dag så han får lukta och kolla vad som hänt med reviret. Annars är de ju bara kissrundor han får göra. Och inne är han mest stilla och med smärtis i kroppen så tycker ju inte han alls att han är sjuk :D

Några ska väl säkert ställa i helgen?

Jag och Dahlia är anmälda till officiell utställning på måndag. Italiensk domare denna gång, ska bli spännande hur det går då hon aldrig blivit ställd för det. Tyvärr är hon inte lika fin i pälsen denna gång som på förra utställningen för två veckor sedan, lagret som låg under det jag var tvungen att dra av förra veckan har inte lika fin färg...
Blir lite finputs idag och imorrn så ska hon nog va fin sen :)

10027_10151408082378789_400513996_n_zpsae6a3234.jpg

BIR och HP idag.
Dock kollade domaren tänderna på marken och när jag sa att dom ställs på bord svarar h*n "Jag vet, men jag skulle bara kolla om bettet var korrekt" och resten kollade h*n på bord??
Samt att när han stod upp ställd på bordet så puttade domaren honom i sidan (???) 2-3 tills min grabb aktade på sig och fick tassen utanför bordet = blev rädd :confused:

Vad tråkigt! En del domare är mystiska av sig ibland, har tyvärr ingen förklaring.

*kl
Var själv på samma utställning, men i en annan ring. Lilla Alva blev slagen av Mormor, så inget BIR, men det slutade med att jag fick visa Mormor i gruppfinalen, och vilken känsla! Att få visa en vältränad veteran (bla WW -08) sporrar mig att få mina egna hundar lika bra :). Passade även på att träna mellantiken när det blev tomt i en ring, hon har fått för sig att utställning är det tråkigaste som finns, och faktiskt, det gick mycket bättre än det har gjort på länge. Världsutställningen i Helsingfors -14 kanske inte är en omöjlighet ändå :)

Vad roligt ändå :) det ska vara ngn 2dagars i Finland i sommar har jag hört. Vet du var?
Går det bra på officiella i Piteå i maj och den i juli så kanske jag åker.

Helgen efter är det en i Torneå, men det är inte någon tvådagars :) Och midsommarhelgen är det en i Rovaniemi. Resten är söderöver i Finland :)

Okej :) Vet du ngnstans där man kan hitta datum och så? :) Får ju ev. tillskott i juni så hade varit roligt att ställa den på samma gång när den är tillräckligt gammal.

Det var så lite så! :) Jag hade koll på den sidan i och med att jag själv ställde i Finland förra året :) Nu har vi lagt den karriären på hyllan, min hund är alldeles för ful för att vara värd att ställas ut :p (men hon är världens vackraste i mattes ögon, utställningsdomarna skulle nog gärna se en 5-7 kilo till på henne för att hon ska vara värd att titta på ;))

Vad roligt ändå :) det ska vara ngn 2dagars i Finland i sommar har jag hört. Vet du var?
Går det bra på officiella i Piteå i maj och den i juli så kanske jag åker.

Jag siktar själv på Danmark iår, så Finland är inte mitt område :), men Kivina har ju uppenbarligen koll :)
Det jag vet är att Uleåborg brukar vara bra om det inte regnar (eller om man har en hund som inte är av pälsras och inte bryr sig om lervälling...).

Jasså? Ska du ända ner till danmark? Kör du själv då eller? :)

Kivina: tråkigt med domare som vill ha feta hundar

Ja, det är trist men jag håller hellre min hund lätt i hullet för hon mår bäst då och orkar jobba så mycket jag vill jobba med henne. Jag behöver inte ställa ut henne, det är inte det viktigaste för mig :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 749
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 746
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och... 2
Svar
20
· Visningar
3 470
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 489
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka