Utställningshalsband/koppel utan stryp

Suspiria

Trådstartare
Finns det riktigt smala halsband för utställning, som inte har stryp?
Har försökt att googla. Funderar på att be någon kunnig lädermakare att sy upp ett annars, men vet inte vad man ha för spänne som är riktigt smalt.

Tänkte kolla om ni har några tips. :)

Sådana här finns i alla möjliga färger och tjocklekar där de smalaste är nästan som tunna snören:
t_14964.jpg

Annars kan man ju köra på ett sådant här, som bör vara trevligare för hunden:
svartlader_medium.1463442492.jpg

Jag kör med halvstryp i tunn kedja, men dom stryper ju inte om det är det du inte vill :) Har man bara rätt storlek, så dras dom åt precis lagom så den når runt halsen men utan att strypa.

Finns det riktigt smala halsband för utställning, som inte har stryp?
Har försökt att googla. Funderar på att be någon kunnig lädermakare att sy upp ett annars, men vet inte vad man ha för spänne som är riktigt smalt.

Tänkte kolla om ni har några tips. :)

Jag har en liten tunn halvstrypskedja till min lilla hund. Fanns på min vanliga hund- och kattaffär :)

Det kanske syns lite på den här bilden?
(Pärlan har jag satt på själv.)

cimg1650_145833231.jpg

Hade inte velat ha kedja men annars funkar det ju med halvstryp, om det är i sådan storlek att det inte stryper. Finns kanske i smalt läder.

Ett vanligt stryp bör man väl kunna "låsa i öppet läge" om man är lite händig, Dra fast en liten ring som låser tex.

Hade inte velat ha kedja men annars funkar det ju med halvstryp, om det är i sådan storlek att det inte stryper. Finns kanske i smalt läder.
Satchmos har superfina utställningshalsband i läder med bara silver eller guldkedja i själva "strypdelen" och brunt eller svart läder :) Leta upp deras sida, klicka på koppel och sen på rundsvarvat läder :) Dom är tunna och fina och kanon på mina heeler (5-10 kg hund)
e0916d16-c3aa-4ad1-88fc-5573cc7a0b88_large.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar