Utställningsfrågor

C

caballera

Jag har varit på utställning för första gången med min perser kastrat kille. Han fick bedömningen Ex 1 CAP av den norska domaren. Vad betyder det? Som jag förstod så tyckte domaren bra om honom men min norska är lite dålig så jag är inte riktigt säker. Lite hjälp tack... :confused:

Sv: Utställningsfrågor

Det innebär att katten är klassvinnare. Det är CAP man samlar på en kastrat. När han får sitt tredje CAP är han champion.

En katt måste uppnå 93 av 100 poäng för att ta ett CAP. En katt kan även få "bara" ett Ex1, då innebär det att katten inte nådde upp till de där 93 poängen, men väl minst 88 poäng.

Sv: Utställningsfrågor

En kastrat blir Premier efter 3 st cert, inte champion.

TS: Grattis till fin kisse! :) Du kan läsa mer om vad dom olika certen och bedömningarna betyder på www.sverak.se

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat