Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad står SKL för? Var det någon speciell klass som fanns förut? Fick man tävla om certet med hp? Förstår ingenting av detta så någon mer insatt får gärna förklara!
Alla utom championhundar tävlade i Skl om jag inte missminner mig och det var i Skl som cert'et delades ut. Sedan var det i Bhkl/Btkl som man mötte championhundarna om man antingen vann Skl/hade CK (är osäker) vill säga..
Det är ju rätt länge sedan jag ställde mer regelbundet i Skl, så jag kan minnas fel
Till segrarklass gick CK hundarna vidare. På t.ex. stående fågelhund som kräver jaktmerit för Cert så fick de INTE gå i skl, utan gick direkt vidare till BTKL/BHKL. Där mötte man även champiohundarna.
Det var enklare på sitt sätt med de klasserna. Roligare också! Då fick man certet om man stod först. Nu kan det ju bli 6:e hunden som får cert och det blir inte samma jubel eftersom att man hejjar på BT/BH samtidigt.
Jag som ring.sekr. uppskattade de gamla klasserna mer. Men man vänjer sig Cacib delades även då ut i BTKL/BHKL
Hundavel & Ras
Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
Hundavel & Ras Då hundarna är ca 100 mil ifrån oss så skulle vi endå köra förbi. Uppfödaren fick akut förhinder men sa vi kan komma endå för hans mamma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.