Utställningsförkortningar

falukorw

Trådstartare
UKL : 1
UKK : 1
HP
SKL : 1
CERT
CK/HP
BHKL : 2

Vad står SKL för? Var det någon speciell klass som fanns förut? Fick man tävla om certet med hp? Förstår ingenting av detta så någon mer insatt får gärna förklara! :banana:

Sv: Utställningsförkortningar

SKl = Segrarklass

Fanns tidigare i Sverige och finns fortfarande kvar i bla. Norge

Okej!
Men hur gick utställningen till?
De som vann sin klass gick sedan in och tävlade mot varandra, där delades ck/cert ut?

Alla utom championhundar tävlade i Skl om jag inte missminner mig och det var i Skl som cert'et delades ut. Sedan var det i Bhkl/Btkl som man mötte championhundarna om man antingen vann Skl/hade CK (är osäker) vill säga..

Det är ju rätt länge sedan jag ställde mer regelbundet i Skl, så jag kan minnas fel :o ;)

Okej! Tack så mycket för infon iaf! Då blev jag genast lite klokare :)

Till segrarklass gick CK hundarna vidare. På t.ex. stående fågelhund som kräver jaktmerit för Cert så fick de INTE gå i skl, utan gick direkt vidare till BTKL/BHKL. Där mötte man även champiohundarna.

Det var enklare på sitt sätt med de klasserna. Roligare också! Då fick man certet om man stod först. Nu kan det ju bli 6:e hunden som får cert och det blir inte samma jubel eftersom att man hejjar på BT/BH samtidigt.

Jag som ring.sekr. uppskattade de gamla klasserna mer. Men man vänjer sig ;) Cacib delades även då ut i BTKL/BHKL

Visste väl att det var något jag missat att ta med i min förklaring, men som sagt det är några år sedan jag ställde i skl :o ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 549
Senast: Bison
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 370
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 342
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka