Utställningar!

H

hovawart

Hej hej! Jag tänkte höra om det är någon som vet om det kommer komma några fler utställningar i Stockholmstrakten?! :smirk: Eller i närheten? Hälsingland?
 
Sv: Utställningar!

Men kan man ställa ut där om man är en "amatör"? :angel:
 
Sv: Utställningar!

Så länge hunden har stamtavla och är vaccinerad i ordning, så går det alldeles utmärkt ;)

Gjorde det när jag var nybörjare i alla fall :D
 
Sv: Utställningar!

Oj vad skojigt! Då ska jag prata lite med mamma o pappa :)
 
Sv: Utställningar!

Jag ska eventuellt ställa där och jag kan nog klassas som amatör :D (har bara ställt 5 ggr, snart 6 ggr).
 
Sv: Utställningar!

Nämen vad bra, då är man ju inte ensam om det :d
 
Sv: Utställningar!

Jag räknar mig helt klart till amatörernas skara, har ställt 3 gånger :p

Ska också till Stockholm i dec!
 
Sv: Utställningar!

Haha okej, välkommen in i gänget! ;)

Men till alla amatörer, hur duktiga är era hundar i ringen? :d
 
Sv: Utställningar!

Precis sen får man väl se hur nervös man är :crazy: :D
Hmm Atlas brukar vara ganska lugn i ringen, ibland lyssnar han dåligt och antingen vänder sig om mot hunden som är bakom eller drar för att komma ifatt hunden som är framför :crazy: Men på sista utställningen skötte han sig, visst han hoppade lite men han ville ju leka (är bara 10 mån) men det kommer han ifrån så småningom. När man ställer upp honom så är han väldigt duktig, han rör inte en fena när jag har sagt stilla och när man springer själv med honom så gör han det han ska göra :) På Lördag ska vi på en utställning så vi får se hur han uppför sig då.
 
Sv: Utställningar!

Precis sen får man väl se hur nervös man är :crazy: :D
Hmm Atlas brukar vara ganska lugn i ringen, ibland lyssnar han dåligt och antingen vänder sig om mot hunden som är bakom eller drar för att komma ifatt hunden som är framför :crazy: Men på sista utställningen skötte han sig, visst han hoppade lite men han ville ju leka (är bara 10 mån) men det kommer han ifrån så småningom. När man ställer upp honom så är han väldigt duktig, han rör inte en fena när jag har sagt stilla och när man springer själv med honom så gör han det han ska göra :) På Lördag ska vi på en utställning så vi får se hur han uppför sig då.

Haha jo, nervös lär man ju vara!! okej men då är nog Atlas ungefär som Jezzie.. Därför får jag nog börja träna rejält med henne nu. Om man inte ska skämma ut sig helt där!:rofl: okej hoppas det går bra för er på lördag då!!:) Du kan ju höra av dig om hur det gick ;) :D
 
Sv: Utställningar!

Tack tack :) Jag hoppas att det går bra men man vet aldrig. Japp jag skriver här sen men det blir nog inte förrän på söndag för jag lär ramla i säng när jag kommer hem. Ska nämligen gå upp klockan 02.30på lördag för att hinna dit i tid :crazy: men jag får skylla mig själv :D
 
Sv: Utställningar!

Tack tack :) Jag hoppas att det går bra men man vet aldrig. Japp jag skriver här sen men det blir nog inte förrän på söndag för jag lär ramla i säng när jag kommer hem. Ska nämligen gå upp klockan 02.30på lördag för att hinna dit i tid :crazy: men jag får skylla mig själv :D

Oj!Aa då förstår jag att du går och lägger dig på en gång!:p Akta så du inte somnar i ringen bara ;) Ska bli kul att höra om hur det gick sen..:)
 
Sv: Utställningar!

*kl*

Jag är amatör.. :D
Ska till Älvsjö.. Har redan anmält mig o vovven.
Jag bryr mig inte om hur det går (jag kommer att åka direkt:angel: )
men jag tycker att det är riktigt roligt ändå!
Min vovve tycker att det är sååå roligt att hoppa och busa när jag är lite nervös.. :D så ser hon ut--->:bump:
Har ställt tre gånger på inoficiella utställningar så det ska bli interessant.
Ska iof till Växjö, också för skojs skull, så jag får ju öva lite.
(fasst växjö är stort det med!)

säger bara:

Lycka till med era vovvar och hoppas att ni vinner fina rosetter!
OCH det är samma hund som man går in med som när man går ut.
 
Sv: Utställningar!

Närheten och närheten men hoffeklubben har en utställning i Åstorp i november.. :D :)
 
Sv: Utställningar!

Jag ska till HUND2006 med farmor och hennes två långhårigataxar (en av dom är ja nästan min :rofl:)

Den ena ja nästan 12 bast kom 5 i stora finalen finalen för veteraner så det är bra. Den andra på drykt ett år har inte varit där nån gång men van Juniorklassen på en lokal utställning :D

Men visst går det att ställ aut fast man e "amatör" alla har varit det nån gång. Jag har varit inne i det här ett tag men bara ställt ut lite grann på typ "Barn med Hund" på lokala utställningar :angel:

Lycka till :bow:
 
Sv: Utställningar!

Ja risken finns ju att jag somnar i ringen :D men jag ska gå och lägga mig väldigt tidigt i morgon och så kan man ju sova lite i bilen på vägen till utställningen. Så jag kanske orkar skriva här på lördag när jag kommer hem :)

Håll tummarna!
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp