Utställningar!

Sv: Utställningar!

*kl*

Jag är amatör.. :D
Ska till Älvsjö.. Har redan anmält mig o vovven.
Jag bryr mig inte om hur det går (jag kommer att åka direkt:angel: )
men jag tycker att det är riktigt roligt ändå!
Min vovve tycker att det är sååå roligt att hoppa och busa när jag är lite nervös.. :D så ser hon ut--->:bump:
Har ställt tre gånger på inoficiella utställningar så det ska bli interessant.
Ska iof till Växjö, också för skojs skull, så jag får ju öva lite.
(fasst växjö är stort det med!)

säger bara:

Lycka till med era vovvar och hoppas att ni vinner fina rosetter!
OCH det är samma hund som man går in med som när man går ut.

Okej vad skojigt ;) Haha okej! Jag har inga problem med att hon hoppar, därimot att hon jämt ska nosa i marken! Luktar ju så gott från alla andra hundar som sprungit där tidigare :cool: Tips om hur man får bort det?! :p
 
Sv: Utställningar!

Ja risken finns ju att jag somnar i ringen :D men jag ska gå och lägga mig väldigt tidigt i morgon och så kan man ju sova lite i bilen på vägen till utställningen. Så jag kanske orkar skriva här på lördag när jag kommer hem :)

Håll tummarna!

Hehe ja det förstås ;) Hehe okej, får se hur du gör då :p Håller tummarna väldigt hårt! Ska du ställa ut en leonberger?:D
 
Sv: Utställningar!

Hehe ja det förstås ;) Hehe okej, får se hur du gör då :p Håller tummarna väldigt hårt! Ska du ställa ut en leonberger?:D

Mmm :) Det är en Leonberger special så det är ungefär 160 st lejon som ska ställas ut så det ska bli kul. Jag har aldrig varit på en rasspecial förut så vi får se hur det blir. Om Atlas, hans brorsa, plus 2st halvsyrror får 1:a i kvalité så ska vi även tävla i avelsklassen och uppfödareklassen :) Så det ska bli spännande, hoppas att de får det bara :bump:

(9 timmar kvar innan jag ska gå upp igen :D :angel: )
 
Sv: Utställningar!

Mmm :) Det är en Leonberger special så det är ungefär 160 st lejon som ska ställas ut så det ska bli kul. Jag har aldrig varit på en rasspecial förut så vi får se hur det blir. Om Atlas, hans brorsa, plus 2st halvsyrror får 1:a i kvalité så ska vi även tävla i avelsklassen och uppfödareklassen :) Så det ska bli spännande, hoppas att de får det bara :bump:

(9 timmar kvar innan jag ska gå upp igen :D :angel: )

Aha! Oj vad spännande! :D Snart ska du gå upp då :p
 
Sv: Utställningar!

Aha! Oj vad spännande! :D Snart ska du gå upp då :p

Japp. Klockan var exakt 02.32 när jag stängde av väckarklockan men konstigt nog var jag pigg :D Och nu har jag varit vaken i 19 timmar och 45 min :eek: :angel: Dessvärre gick det inge vidare för oss, han fick en 2:a i kvalité. Men domare var ganska tuff och så var det första gången han dömde Leonberger så man får ta det med en klackspark :)

Nä nu ska jag gå och lägga mig, natti!
 
Sv: Utställningar!

Japp. Klockan var exakt 02.32 när jag stängde av väckarklockan men konstigt nog var jag pigg :D Och nu har jag varit vaken i 19 timmar och 45 min :eek: :angel: Dessvärre gick det inge vidare för oss, han fick en 2:a i kvalité. Men domare var ganska tuff och så var det första gången han dömde Leonberger så man får ta det med en klackspark :)

Nä nu ska jag gå och lägga mig, natti!


Haha okej, jo men det är lättare att gå upp om det ska hända någonting kul! :D Hehe ja du har rätt inställning :p 2:a i kvalité är väl inte så dåligt iallafall ;)
 
Sv: Utställningar!

Haha okej, jo men det är lättare att gå upp om det ska hända någonting kul! :D Hehe ja du har rätt inställning :p 2:a i kvalité är väl inte så dåligt iallafall ;)

Nä precis :) Det var väldigt många som fick 2:a i kvalité t.o.m hundar som redan var champion. Men det är bra träning och man träffar bekanta. Så nu laddar vi om till Älvsjö om det inte blir någon inoff innan :) Får se om det är någon i närheten.
 
Sv: Utställningar!

Okej vad skojigt ;) Haha okej! Jag har inga problem med att hon hoppar, därimot att hon jämt ska nosa i marken! Luktar ju så gott från alla andra hundar som sprungit där tidigare :cool: Tips om hur man får bort det?! :p

ingen aaning.. Min vovve gör det med..
Vi har övat en massa nu på att gå fint i koppel, men det går si så där. Ibland går hon superduper bra, men så glömmer hon bort sig och busar till tusen.. *matte blir galen*
vi övar i korta pass, utomhus, både ensamma och med de andra hundarna rännandes omkring henne.
har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra för att få henne att förstå att det är allvarligt.. vi tränar med hennes utställnings koppel och jag försöker få henne att förstå att när det kopplas på så är det inte dax för bus och lek. men det klickar väl förr eller senare(i detta fallet senare :rofl: )

jag :love: :love: dock min busunge
 
Sv: Utställningar!

Nä precis :) Det var väldigt många som fick 2:a i kvalité t.o.m hundar som redan var champion. Men det är bra träning och man träffar bekanta. Så nu laddar vi om till Älvsjö om det inte blir någon inoff innan :) Får se om det är någon i närheten.

Aha okej:D Jo precis!:p Hehe aa, jag själv försöker också hitta någon inoff i närheten.. men det verkar inte gå så bra :confused: men, men vi får väl se hur det blir med det!:d
 
Sv: Utställningar!

ingen aaning.. Min vovve gör det med..
Vi har övat en massa nu på att gå fint i koppel, men det går si så där. Ibland går hon superduper bra, men så glömmer hon bort sig och busar till tusen.. *matte blir galen*
vi övar i korta pass, utomhus, både ensamma och med de andra hundarna rännandes omkring henne.
har fortfarande inte kommit på hur jag ska göra för att få henne att förstå att det är allvarligt.. vi tränar med hennes utställnings koppel och jag försöker få henne att förstå att när det kopplas på så är det inte dax för bus och lek. men det klickar väl förr eller senare(i detta fallet senare :rofl: )

jag :love: :love: dock min busunge

Haha okej, då ligger vi nog på samma nivå! För ibland går det jättebra och andra gånger inte :smirk: Men, men är väl bara att träna vidare, någongång lär det väl sitta! :rofl:
:banana:
 
Sv: Utställningar!

Aha okej:D Jo precis!:p Hehe aa, jag själv försöker också hitta någon inoff i närheten.. men det verkar inte gå så bra :confused: men, men vi får väl se hur det blir med det!:d

Det verkar vara dåligt med inoff under vintern =/ Få se om det är någon annons i Hundsport nr. som kommer i nov. :)
 
Sv: Utställningar!

Det verkar vara dåligt med inoff under vintern =/ Få se om det är någon annons i Hundsport nr. som kommer i nov. :)

Okej, själv så preminurerar jag inte på den:( Men får väl kolla runt på olika sidor :smirk:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp