Utställningar!

Sv: Utställningar!

Okej, själv så preminurerar jag inte på den:( Men får väl kolla runt på olika sidor :smirk:

Du måste gå med i SKK om du ska kunna ställa på deras utställningar, t.ex Stora Stockholm i dec. Som medlem i SKK får du Hundsport i brevlådan en gång i månaden, det ingår i medlemsskapet. Över huvudtaget är det så att ska du ställa ut din hund oficiellt måste du vara medlem i arrangerande klubb.

Nu vet jag inte vad du har för ras, men för mig som har flera olika modeller som jag ställer ut krävs det flera medlemsskap. I vår familj har vi 2 medlemsskap i SKK för att alla hundar ska få ställas på SKK-utställningar (registrerad ägare till hunden måste vara medlem). Sedan är jag medlem i SSRK som anordnar utställningar för spaniel och retriver + cockerklubben. Sambon är medlem i beagle klubben & vorsteh klubben dit hans kl. münsterländer hör.

Så länge man håller sig till inofficiella utställningar behöver man inte vara medlem i arrangerande klubb.
 
Sv: Utställningar!

Du måste gå med i SKK om du ska kunna ställa på deras utställningar, t.ex Stora Stockholm i dec. Som medlem i SKK får du Hundsport i brevlådan en gång i månaden, det ingår i medlemsskapet. Över huvudtaget är det så att ska du ställa ut din hund oficiellt måste du vara medlem i arrangerande klubb.

Nu vet jag inte vad du har för ras, men för mig som har flera olika modeller som jag ställer ut krävs det flera medlemsskap. I vår familj har vi 2 medlemsskap i SKK för att alla hundar ska få ställas på SKK-utställningar (registrerad ägare till hunden måste vara medlem). Sedan är jag medlem i SSRK som anordnar utställningar för spaniel och retriver + cockerklubben. Sambon är medlem i beagle klubben & vorsteh klubben dit hans kl. münsterländer hör.

Så länge man håller sig till inofficiella utställningar behöver man inte vara medlem i arrangerande klubb.

Jo, jag fick reda på det idag.. så det ska vi fixa innan dess :d Jag hade tänkt att ställa ut på hund 2006 :smirk:
 
Sv: Utställningar!

Så, nu har jag anmält mig och hunden till älvsjömässan! :rofl:
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 493
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp