Utställning i tvååker

ancan

Trådstartare
Så var det då dax igen. Årets stora begivenhet:smirk: hallands största hundutställning.
Hur många av er är det som ska dit i helgen?
Förra året var vi ju en hel drös:angel:

Jag ska dit med den ena dvärgschnauzern.Ring 22 lördag;)

Hoppas vi ses.

Lycka till allesammans!

Hoppas på lite skoj resultat efter helgen(även här på Buke)
 
Sv: Utställning i tvååker

lördag, minns ej ring men det är en rottistik
 
Sv: Utställning i tvååker

Vi ska dit och kolla i morgon, lördag. Tibetansk Spaniel, ring 36 :D
Ska inte ställa ut dock men tar hunden med oss iaf.
Tänkte köpa ett nytt halsband, dom brukar ha mkt sånt.
 
Sv: Utställning i tvååker

Vi ska dit både lördag och söndag... hmm... har gång avstånd... :D var o satte upp tältet i eftermiddags.. Vi har schnauzer! :love:
 
Sv: Utställning i tvååker

Jag var där idag (lördag) med en långhårig tax, normal (valp). Gick riktigt bra. Fick jättebra kritik + hp. Då detta var denna hundens första utställning så är vi mer än nöjda.
 
Sv: Utställning i tvååker

Hur gick det i bästa valp???

Jag får väl vara nöjd med dagen ändå...:angel:

En rák etta får väl duga efter omständigheterna...hon är fortfarande sur som en liten :devil: -löp på G???
 
Sv: Utställning i tvååker

HALLÅ...HUR GICK DET FÖR ER ALLA???

Det var ett härligt "hundutställarväder" iallfall!
 
Sv: Utställning i tvååker

GD

lördagen:
hanen (15 månader) 1:a 3:a ck
tiken (15 månader) 1:a 2:a ck

söndagen:
samma hane: 2:a
samma tik 3:a

Lördagen är vi mer än nöjda med men man undarar om det är samma standard i hela världen då en domare inte kan ge nog beröm och nästa, i samma konkurrens för det var samma hundar som var kvar till söndagen i båda klasserna, gör en så helt annorlunda bedömning. Lördagen dömde en domare från USA och på söndagen en finsk domare....
 
Sv: Utställning i tvååker

thats life...

det är bara att "gilla läget"...

Min lilla "primadona" som normalt älskar att stå i rampljuset var hur sur som helst, ville inte visa rörelser... suck...
 
Sv: Utställning i tvååker

Jodå det är bara att se glad ut...:smirk: Känns mycket bättre att det var lika för alla eller snarare det var tvärt om. De hundar som inte varit så populära på lördagen var helt plötsligt de bästa.:cool: Tror däremot inte att det var någon (ung)hund som fick ck båda dagarna. Den amerikanske domaren gav ett antal medan den finska var mycket restriktiv. Oavsett - en trevlig tävling som vi gärna återvänder till nästa år och då med våra andra hundar också. De var lite för små nu i år (setter).
 
Sv: Utställning i tvååker

Tävlingsplatsen är ju "kanon", och arrangemanget flöt ju på bra hela helgen iår.
det stog tydligen i tidningen att hallands kennelklubb har fått förlängt kontrakt i ytterligare två år...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 203
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 963
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 288
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp