Utställning i Göteborg vilka ska dit?

madeleinewall

Trådstartare
Ja det är ju utställning som vanligt i Göteborg i Januari vilka ska dit och vilka dagar ska ställas?

Jag ska nog ställa min Saluki sön mån tis.
Kanske att man tar med sig Jappen och då komma han ställas på söndag:)

Sv: Utställning i Göteborg vilka ska dit?

Jag ska ställa min boxertik, har bara inte bestämt vilken dag än.. börjar bli lite bråttom nu också :p Egentligen spelar det ingen roll gör det bara för att det är kul och det ändå är på hemmaplan! :D

Jag ska nog dit med min cotte.. dock måste jag lösa hur man ska ta sej dit först, för d är liite väl dyrt och krångligt med tåg :crazy: I så fall ställs han på söndagen.

Jag ska dit och bara kolla runt, ev ska jag jobba men jag tror inte det är så smart med tanke på att jag vid tillfället är höggravid :)

Så då återstår lite ringtittande och mysa runt bland alla montrar tillsammans med vänner :)

Tottili: Skönt att ha det på hemma plan då, Lyx! Själv så har man närmare 70mil att påka för att komma dit ner:P

Mulles_matte: Ja det kostar ju hel del med tåg, ska själv åka tåg dit ner för blir betydligt dyrare med bil när man har så pass långt. ska nog beställa resa nu i veckan för billigare då en om man väntar för länge.

Fast i år när jag var där så betällde jag resa bara nån dag innan och fick hem och dit resa för 300, Billigt!

Oj, ja 300 var verkligen billigt, det stora problemet jag har är egentligen att ta mej dit i tid, eller ett eventuellt övernattningsställe.

Hade det funkat med tågtiderna så hade jag åkt från mamma, 120:- tur och retur, men dom tågen vill inte gå så tidigt på morgonen :mad:

vi ska ställa afghanvalpen på vinthundsspecialen :-)

//Flo

Just i januari är det specialpriser på sj om man är under 26 eller över 65 (man måste vara medlem). Då kan man åka över hela sverige för antingen 25 kr eller 69 kr. Jag vet inte om det kostar nåt extra med hund, men det är ju riktigt billigt.

Jag bojkottar pga den extremt höga anmälningsavgiften. Dessutom inte speciellt intressanta domare för våran del heller...

Ja det va verkligen inte billigt att anmäla. Börjar fundera på om man inte ska ta Malmö i mars istället :crazy:

Antar att det är för att de inte vill ha så många anmälningar. Förra året hade det tydligen varit för mycket hundar. En del blir nog avskräckta av priset iaf (jag). Om man ska ställa 2 hundar 2 dagar kommer man ju upp i 1700 kr :eek:

Det är tydligen redan fler anmälningar i år ( inside information, så jag vet inte hur tillförlitlig den är dock )

Synd att du inte kommer, hade varit kul attt träffa dig :D

Senast ändrad:

Jag hade tänkt ställa afghanen, men jag vette sjutton om jag gör det med det priset faktiskt. Trots att det är vår stad och allt. Men han är som ett staket och är lite skev i fram just nu, så det känns rätt ovärt det faktiskt. Bättre att vänta tills han vuxit till sig. Men jag har inte bestämt mig hundra ännu. :p

Förresten, jag kikade på svvk, men jag hittar inte PMet till den utställningen. Är jag helt blind? Hittar bara anmälningsblanketten. :confused:

ujj jisses, ja d är inte billigt att ha utställningar som intresse :crazy:

Det är mycket möjligt att det är så. Men vet att de förra året tyckte det var på tok för många hundar. Kanske tänkte de att anmälningsavgiften skulle avskräcka. Och förmodligen skulle de ha ännu fler anmälningar med "normal" avgift.

Kommer gärna ner och hälsar på dig någon annan gång! :laugh: När grodan har kommit å ni kommit in i rutinerna lite. Så jag får snosa på bebis :love:

Ja det får du gärna göra :)

Du är hjärtligt välkommen att komma ner och byta lite bajsblöjor :p

Ja jag ska dit och titta.Inget eget att ställa ut tyvärr men mina kompisar har ju en massa vovvar.Kommer nog ha hund vid detta laget men inget att ställa ut.Kommer man kunna ta med sig hunden in dit eller?

Nej hundar som ej ställs ut får inte medtagas in ( så är det nog på alla stor inomhusutställningar )

Så du får skaffa valpvakt om du har en valpis :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 547
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka