Utställning i Göteborg vilka ska dit?

Sv: Utställning i Göteborg vilka ska dit?

Jag hade funderingar på att ställa ut min golden valp som en del av hans miljöträning, men han är en dag för ung så han får inte vara med :( himla tråkigt, för det hade varit kul att vara med.

Tråkigt då:( speciellt nät det bara är nån dag som skiljer att man får och inte får.

Ja, det var lite trist framförallt som jag trodde att han fick vara med eftersom han fyller år en dagen som han skulle ställas ut om han hade varit med... Fast så räknade man visst inte. Jag kan ju iaf gå dit och shoppa till honom så det blir nog bra ändå :D

KL

Min Dvärgschnauzerhane ska göra sin utställningscomeback på My Dog, ställer både på den nationella och den internationella (mån-tis) :banana:.

Förhoppningsvis får jag ledigt på måndagen för att ställa, annars får syrran ett hårt jobb om hon ska ställa både min hane, sin tik, tikens bror och vara allmän medhjälpare till vår uppfödare :D

Kul då:laugh:

Jag ställer sön mån tis:D kanske ställer 2 på söndag av annan ras så får hoppas det inte blir samma tid:p

Hade jag en morbror som hade lägenhet där hade jag gladeligen lånat den. ;)

haha ja men visst är det bra? han bor inte ens där, Han bor ca 80mil ovan för gbg, man han har daker där som han måste flytta och när han allt är så "upptagen" har han inte hunnit flyttat sakerna en fast han flyttade från gbg för 4 år sedan:P

Men jag är mer en glad för den för jag har haft nytta av den några gåner:D

*knapplån*

Jag hoppar nog över MyDog och tar Malmö i mars istället.

åh kul med Malmö, sv vinnare där med:d jag vill dit med, fast alldeles för långt sen har man nog flyttat till norge då redan..

Men lycka till för dig iaf:D

Jag anmälde mej i söndags och velade in i sista stund vilken dag jag skulle ta, det fick till sist bli tisdagen, dvs. den internationella!
Ska bli sååå kul jag längtar!

*KL*

Jag velade också in i sista stund och ställer på vinthundspecialen på söndagen. Min vovve är lite väl mycket staket just nu och behöver växa till sig så jag kände att det känns lite onödigt att kasta ut över 800 på de andra två. Men att det ändå är kul att vara med någon dag på något så stort. Sedan har jag ju några år på mig att ställa eftersom han bara är 12 månader. :p

Hah min hund är inte heller så snygg just nu, tanig och kantig.. Men ställer för det är en skoj med en stor utställning så nära!

kl

Jag anmälde mig faktiskt också i sista stund, trots att jag aldrig ställt hund tidigare och Faiza fortfarande är en bråkig valp. Så det kommer bli fruktansvärt nervöst :crazy:

Alltså, hur vet man vilken dag man ska vara med? Jag anmälde mig på västsvenska vinthundsklubbens hemsida och där skulle man ju bara fylla i ras och klass. Min valp är dessutom reggad i Norge, hamnar hon automatiskt i den Internationella bedömningen för grupp 10 på tisdagen då? Men om det är vinthundsspecial på söndagen låter det ju roligt att vara där då...

Många frågor, jag har mailat någon ansvarig för anmälan också, men någon här kanske kan göra det lite klarare för mig, jag känner mig verkligen som en nybörjare.

Klara (som hade tänkt börja på en liten, inofficiell utställning...)

Alltså, hur vet man vilken dag man ska vara med? Jag anmälde mig på västsvenska vinthundsklubbens hemsida och där skulle man ju bara fylla i ras och klass. Min valp är dessutom reggad i Norge, hamnar hon automatiskt i den Internationella bedömningen för grupp 10 på tisdagen då? Men om det är vinthundsspecial på söndagen låter det ju roligt att vara där då...

Om du anmält dig på svvk västs hemsida och betalat till deras plusgiro så är det vinthundsspecialen du är med på, alltså på söndagen. De andra två utställningarna anordnas av skk och då skulle du ha anmält dig på skk´s hemsida eller med deras blanketter. Modigt av dig att ställa första gången på en så stor utställning även om valpklassen är inofficiell ändå. Det brukar vara ganska stor skillnad på hur domarna bemöter en på inofficiella och officiella. Men det blir ju jätteskoj, öva en massa innan bara. :laugh: Och säg hej om du ser mig och min afghan! :p

sitter väntar för dullt nu för att Pm ska komma ut för mina 3 dagar:laugh:

Hoppas kommer snart iaf!:)

*kl*
Missade sista anmälningsdag men det gör inte så mkt, dels så hade det kostat 1720 vilket är svinigt dyrt, dels så kan ju några andra hundar få chansen att åka hem med lite rosetter och pokaler nu när vi ställer in. ;)

Nuså är det nära till utsyällnigen är i full gång! Vilka dagar ska ni dit? själv komma man gå alla dagar:)

Vi är där på söndag. Ni som ska ställa saluki då har ju samma ring som oss så då kanske vi ses. :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 547
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka