Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

KL

Nu börjar det roliga.
Min yngsta förmåga Polly har blivit utställd som valp 4 gånger. Första gången på en inoff rasspecial och där blev hon BIM-valp och 3 gånger på nationella/internationella utställningar (Norrköping och 2 x Tvååker) med 3 x BIR-valp :)

Nu kliver hon ur valpklass och in i juniorklass och det ska bli så kul:) Under augusti blir det 3 helger på raken - Askersund, Norrköping och så stora officiella heelerspecialen.

Liten Polly visar sina fina rörelser i Tvååker.
Fotograf: Stig Martin Møllerhaug
dsc04535-version-2.jpg

får jag påverka o säga; en mörkgrå pennkjol med blus i någon färg med uppsatt hår skulle se fräscht o proffsigt ut! ;) Uppmed bild på ekipaget när du bestämt dig :)
Ja det skulle nog vara snyggt! Jag har bara så svårt att hitta välsittande pennkjolar..

Tillägg: Ballerinaskor är ett måste om det bli kjol ^^
Nähe? Jag som tycker gympaskor är så snyggt till kjol :p:D

Inte ballerinaskor. De har oftast hopplöst släta, hala sulor. Minsta fukt i gräset och du kommer att halka, speciellt med en så pass stor hund som behöver lite fart. Köp ett par snygga skor/sandaler med rejäl sula.

lånar

På lördag är det dags för oss på inoff. labbeutställning. Första gången. Nervöst för hur han ska uppföra sig och vad domaren ska tycka. Det är ju klart man vill att det går bra även fast det egentligen bara bör vara en rolig grej i den här åldern (han blir 4 månader idag!).

Idag har vi varit på nationella utställningen i Överkalix. Slutade med excellent, CK, 1:a i konkurrensen och första utanför placering i btkl. Bättre än förväntan, om jag inte fattade fel var Ila den enda hunden med CK som inte tävlade öppen klass.

Kritiken blev: Scissorbite. Nice feminine head. Good scull. Strong muzzle. Dark brown eyes. Good ear set. Good neck. Komp body. Good angle and bones. Good movement and tail.

Tyvärr glömdes det bort att ta bild på dagens utställning så får bjuda på den senaste som togs.

405431_10150986946338030_2099685637_n.jpg

Uppfödargruppen blev 1:a med HP men vi orkade inte stanna till finalen. Uppfödarens ena hane (och pappan till min kommande valp) kammade hem BIR och cert. :bump:

kl
På samma utställning som ovanstående blev Hampus BIM :)
(Extra roligt att kullsystern blev BIR.)

33206698.jpg

33206697.jpg

Foton från tidigare utställningar i sommar.

Senast ändrad:

Grattis!

Nu är min äldre dam anmäld till norrlandsbordern då hon är bra i päls just nu. Hon är inte ställd på år och dar så det blir spännande.
Den yngre stjärnan ska förstås vara med också.

*KL

Nu har vi varit på vår första utställning. Tyvärr var grabben ensam i sin klass, men han fick bara positiv kritik!
Blev sen BIS2-valp. Den som vann var en äldre valp (mer än två månader äldre) pga att den var mer utvecklad (domaren hade dock givit den nån negativ sak i sin kritik sa sambon).
Han slog syrran sin som var mer valpig på alla sätt fortfarande.

Anmält oss till ytterligare en utställning nu :)

grattis till dig, aningsfull och josefiine (och josefiines hunds syster som blev BIS-1a inför mina ögon i överkalix :) )

själv spenderade jag dagen med att umgås med en arbetskollega som ställer cavalierer och vorsteh, 2a bästa cavalier-tik, bir-vorsteh som sedan slutade som BIS2a (snacka om överlyckliga ägare, tror de grät, både husse och matte :D ). för egen del ställde jag min lilla alva, 13månader. i den otroligt stora konkurrensen av en anmäld hund i rasen blev hon med ytterligare ett cert (4e på 4 utställningar, får ju vara lite nöjd trots minimalt motstånd :) ), bir och blir duktigare och duktigare på att stå mer på fyra ben än två. självklart hade vi ingen chans i gruppen, men det var kul, har aldrig varit med i en gruppfinal på en skk-utställning tidigare :).

målet framöver är sdhks utställning i luleå om 3veckor och sedan tromsö helgen därpå. tar med båda brux-odjuren till båda utställningarna, blir spännande att se hur det går :D

Grattis till er alla!

Det blev aldrig någon utställning för vår del. Odågan åkte på vattensvans i fredags och har fått vila sen dess..

*kl*
Vi har varit på vår 2a utställning :)
Blev BIR-valp och fick HP
Oplacerade i finalen men vi hade 16 konkurenter!

Kritiken blev: "Ca 5 mån. Läcker tikvalp. Vackert huvud och uttryck. Bra öron. Fin blick. Bra bett och pigment. Utmärkt kroppsproportion. Välställda ben och tassar. Fin svans. Rör sig riktigt bra. Utmärkt hårlag."

Bild från idag, har ingen från utställningen.

ay7QR.jpg

kl

Jag är fåningt stolt trots att inget är min förtjänst, men vår nye hunds son har varit på sin första utställning (inoff). Första avkomman som visas, från den hitills enda kullen. Och han blev BIS-valp! :D

Kl.

Nu har jag ock Kiro (Kelpie 6,5 månader) varit på vår första utställning vilket helt klart gick över förväntan :laugh: Kiro skötte sig jättebra! Vi fick HP och BIM. Han var ensam hanvalp så det var ju inte så mycket konkurrens där men ena syrran slog honom och blev BIR och sedan även BIS2.

Jag var helt säker på att han skulle vara mer intresserad av allt och alla runtomkring ringen så jag blev jätteglad när han sprang såhär
33211547.jpg

33211548.jpg

Kiro fick bland annat kritiken "något stora öron". För står inte vad domaren menar :p
33211550.jpg

KL

Tjohooo - nu börjar snart det roliga. 3 helger i rad med kul utställningar med trevligt folk och fina hundar.....och förhoppningsvis skapliga resultat:laugh:

KL

Ila ställdes idag i askersund. Hon fick VG med kritiken:
Kraftigt skallparti, skulle önska något mjukare uttryck. Utmärkt hals. Goda proportioner. Tillräckligt bröstparti. Goda vinklar, ben och tassar. Mycket goda rörelser. Visas i baddräkt för dagen (:rofl:).

Hon blev lite överexalterad inne i ringen och skällde en del vilket inte riktigt uppskattades av domaren:p

Lite bilder:
dsc_0474.jpg

dsc_0520.jpg

dsc_0500.jpg

Senast ändrad:

KL
Är stolt över min lilla vackra yngling Polly, som idag i Askersund för första gången visades i juniorklass och kammade hem både sitt första CERT och blev BIR (av 6 hundar) - och slog då alltså även den nybakade championhanen:)

9,5 månad ung - vad månne det bliva av denna tös, som har en härligt kaxig attityd i utställningsringen och gillar att showa:)

"Trist" bara att det var en internationell utställning, för då kan man inte visa upp rasen i gruppfinalen. Då den ej är FCI godkänd och således inte får tävla om CACIB, så är den bara välkommen i grupperna på nationella. Även om det inte är en showhund i den bemärkelsen, så är det kul att få visa upp den då många inte känner till rasen:)

Hemma i soffan och sugen på en kelstund

Untitled by heffalklumpens, on Flickr

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka