Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

Om jag inte minns helt fel så ställs en av mina uppfödningar där då =)
Jag skall inte ställa där men däremot skall vi till Sandviken 31aug-2sept =)

jag ska ställa i överkalix, på lördagen :)

hmm, pm-et kom idag, och jag ska tydligen ställa på söndagen. vilken tur att jag inte hade andra planer för den helgen :D
och, det är otroligt hård strid om bir-et. antal anmälda i rasen: 1. jaja, vi får en utflykt, och det finns rätt stor chans att vi får delta i grupp-finalen iaf :)

Haha, bra koll där ;)

Jag kommer också till Ökx på söndag. Ska se rottisarna direkt på morgonen, sen får jag se vad jag ska hitta på. Hojta till om du vill ha sällskap :D

KL

Jag funderar på klädsel när jag ska ställa Ila.. Svart går ju helt bort. Frågan är vad jag bör ha? Hon är svart trefärgad.
Helvitt? Beige? Sticka ut med något färgglatt?

Hade jag varit du så hade jag valt beige.

Fast, jag har faktiskt ställt svart hund med svart klänning och jag har haft bara ben när jag visat cremefärgade hundar. Dock gör jag så att jag stannar framför dem när jag står still då, just för att inte "smälta ihop" med hunden.

Nu till helgen ska jag visa flera hundar. En guldfärgad, två svarta, kanske en fläckig och en som jag inte vet vilken färg den har (jag vet inte vilken hund jag ska ställa i en klass, bara att det blir någon :p). Eftersom alla ställs samma dag och är samma ras så finns ingen tid alls till att byta kläder, jag får vara glad om jag hinner byta nummerlappp ;) Då blir det svart klänning till alla. Förhoppningsvis kommer det se bra ut ändå.

Jag ska ställa min staffordshire bullterrier i Överkalix på lördagen. Kommer även att ställa en softcoated wheaten terrier i championklass.
Ska även gå med i uppfödargruppen med min staffe.

Hade jag varit du så hade jag valt beige.

Fast, jag har faktiskt ställt svart hund med svart klänning och jag har haft bara ben när jag visat cremefärgade hundar. Dock gör jag så att jag stannar framför dem när jag står still då, just för att inte "smälta ihop" med hunden.

Nu till helgen ska jag visa flera hundar. En guldfärgad, två svarta, kanske en fläckig och en som jag inte vet vilken färg den har (jag vet inte vilken hund jag ska ställa i en klass, bara att det blir någon :p). Eftersom alla ställs samma dag och är samma ras så finns ingen tid alls till att byta kläder, jag får vara glad om jag hinner byta nummerlappp ;) Då blir det svart klänning till alla. Förhoppningsvis kommer det se bra ut ändå.

Hmm ja jag har redan en beige outfit som är bra på sommaren så det är ju smidigt. :)
Har dock varit väldigt sugen på att köpa en vit outfit. Är ju skitsnyggt om man lyckas hålla sig ren :angel:

Hmm ja jag har redan en beige outfit som är bra på sommaren så det är ju smidigt. :)
Har dock varit väldigt sugen på att köpa en vit outfit. Är ju skitsnyggt om man lyckas hålla sig ren :angel:

Haha, ja lycka till med vitt :angel:

Jag sitter mest och funderar på hur sjutton jag ska göra med nummerlapparna på lördag. Jag ska alltså ställa i juniorklass, ev unghund, ev bruks, öppen, champion och veteran. Alla är tikar, men det är så många anmälda att tikar går i en ring och hanar i en annan. Unghunden och brukstiken går i hanarnas ring, så det lär dessutom krocka med öppenklassen lite...

Funderar på att sätta fast alla nummerlappar på min säkerhetsnål innan jag går in i ringen och sedan riva av dem vart efter jag varit i ringen. Ska jag in i bästa tik så lär det ändå gå att sätta fast dem igen... Annars hade det bästa varit att ha en sån där plastficka på armen, men när jag provade en väns sådan så var den för stor och gled av... Dessutom ska jag vara domare imorgon på en inoff, så jag hinner egentligen inte ta mig till någon djuraffär för att köpa någonting.

Senast ändrad:

....Funderar på att sätta fast alla nummerlappar på min säkerhetsnål innan jag går in i ringen och sedan riva av dem vart efter jag varit i ringen. Ska jag in i bästa tik så lär det ändå gå att sätta fast dem igen... Annars hade det bästa varit att ha en sån där plastficka på armen, men när jag provade en väns sådan så var den för stor och gled av... .....

jag har en plastis och ja: de åker ner om man inte ställer in dem ordentligt hårt, och i övrigt: det är svårt nog att pilla ner en endaste nummerlapp i den, vill inte ens fundera på hur den skulle vara med flera lappar. när jag ställer fler hundar än en kommer jag försöka ha varsin plastis, för ur regn- och allmän slit-synpunkt är de fantastiska. (och jag köpte min för en tjuga i priser och plaketter på någon skk-utställning :) )

sällskap är alltid trevligt. jag går in som hund 30 i ring två, men kommer att spendera lite tid vid ring sex (som rimligen borde ligga precis bredvid rottis-ringen, dvs nr sju ;) ), eftersom petit brabanconerna går där (alla två stycken... :) ).

Kul!

Jag lär finnas vid rottisringen direkt från morgonen, eftersom rottisarna ju går först :) Så ser du någon med en liten studsig tik så är det mest troligt jag ;)Odågan känns också igen på att hon har en brun fläck på sitt högra öra, om du blir osäker ;)

Line_n tycker nog det skulle bli snyggt med mörkgrå botten och färg upptill, typ vinrött, turkost, gönt eller liknande :)) har du grått till hunden framhävs svärtan lite extra ;)

någn sm ska till Ransäter i helgen?

ska dit men ska inte ställa min egna, blir en pufftik samt weimaranertik :)))

Line_n tycker nog det skulle bli snyggt med mörkgrå botten och färg upptill, typ vinrött, turkost, gönt eller liknande :)) har du grått till hunden framhävs svärtan lite extra ;)

Låter snyggt! Ska nog ge mig ut på shopping innan nästa utställning, har inte uppdaterat utställningsgarderoben på ett år ;)

Låter snyggt! Ska nog ge mig ut på shopping innan nästa utställning, har inte uppdaterat utställningsgarderoben på ett år ;)

får jag påverka o säga; en mörkgrå pennkjol med blus i någon färg med uppsatt hår skulle se fräscht o proffsigt ut! ;) Uppmed bild på ekipaget när du bestämt dig :)

Tillägg: Ballerinaskor är ett måste om det bli kjol ^^

jag har en plastis och ja: de åker ner om man inte ställer in dem ordentligt hårt, och i övrigt: det är svårt nog att pilla ner en endaste nummerlapp i den, vill inte ens fundera på hur den skulle vara med flera lappar. när jag ställer fler hundar än en kommer jag försöka ha varsin plastis, för ur regn- och allmän slit-synpunkt är de fantastiska. (och jag köpte min för en tjuga i priser och plaketter på någon skk-utställning :) )

Det dumma med den jag kunde låna är att det fanns en gräns för hur hårt man kunde ha den, och på hårdaste glappade den rejält. Men ja, jag kan ju kolla om det råkar gå att köpa någon på utställningsområdet iof.

Det gick rätt bra idag :D :bump:

95409_1343497454.jpg

Wahidah vann sin klass och blev alltså bästa brukstik, sedan blev hon slagen av hanen i tävlan om BIS-bruks. Det var alltså årets största salukiutställning idag (182 anmälda. Till en vanlig utställning brukar det väl vara ca 40 anmälda). Salukiuppfödare som domare också.

Min vän Pernilla visade Wahidah och åh så fint allt blev idag! Wahidah har aldrig rört sig bättre och stod lika snyggt som hon alltid gör när Pernilla håller i kopplet. Jag är glad :D

KL

Någon mer som ska till Backamo 25 augusti? Min lille är anmäld och jag hoppas jag kan övertala uppfödaren att visa honom :D Nu gäller det att träna inför ringdebuten för lillvalpis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka