Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

kl

Kommer det några bukare till Ronneby i aug? Har haft utst-uppehåll i sommar då det varit tajt ekonomiskt och den bästa hunden varit dräktig (inte lika kul åka långt och leva på knäckebröd för att ställa enbart de som inte är med i toppstriden) men då jäklar :) Kommer med tre vavvor, två kh och ett lh :) LH-valpen har debut i valpklass så återstår att se hur det kommer gå, och det ena korthåret är vild & galen i kvadrat så det är väldigt olika om domarna gillar honom.. de finska gör det icke :o:D

jag ska till ronneby med min salukihane :D är såååå nervös! det där med att ställa hund är inte min grej... men jag har en hyfsat duktig hund så det ska nog gå vägen.

oj så det kan gå, barn är farliga saker :D jag hoppas det ska gå bra ändå, ser ju ut att vara "rätt" sida iaf :P jag ska också till överkalix och väntar spänt på pm-et så jag kan se vilket motstånd som bjuds :)

jag ska till ronneby med min salukihane :D är såååå nervös! det där med att ställa hund är inte min grej... men jag har en hyfsat duktig hund så det ska nog gå vägen.

Din hund är förbannat snygg och saluki är en lätt ras att ställa, det kommer nog gå hur bra som helst ;) Dra inte i honom så mycket bara, utan låt honom stå lite som han vill. Han är så välbalanserad och snygg att han egentligen bara behöver stanna för att stå korrekt. Det är trevligt med såna hundar :p

Din hund är förbannat snygg och saluki är en lätt ras att ställa, det kommer nog gå hur bra som helst ;) Dra inte i honom så mycket bara, utan låt honom stå lite som han vill. Han är så välbalanserad och snygg att han egentligen bara behöver stanna för att stå korrekt. Det är trevligt med såna hundar :p

haha ja, du har väldigt rätt :D nej då, så mycket har jag hunnit lära känna honom att jag vet att han sköter det mesta själv. är bara matte som behöver lära sig att se bra ut ;)

haha ja, du har väldigt rätt :D nej då, så mycket har jag hunnit lära känna honom att jag vet att han sköter det mesta själv. är bara matte som behöver lära sig att se bra ut ;)

Lita på din hund och ha på dig hela och rena kläder så blir det finfint! Jag kände mig alltid som ett proffs när jag ställde Zala, just för att hon skötte allt själv :p

Nu har vi gjort utställningsdebut!
Blev Bir valp och hp :)
Vi åkte ut i andra sållningen i valpfinalringen.
Hon uppförde sig mycket bra fastän det var lång väntan, jättevarmt och hon tappade en tand i finalringen.

Vi tycker kritiken vi fick var bra:
"Mycket tilltalande feminin helhet. Vackert skuret huvud, fin blick, bra bett och pigment.
Stark topline, utmärkt svans. Bra förbröst. Välställda ben och tassar. Utmärkta rörelser. Korrekt hårlag, vackra färger.
Visas MYCKET bra!"

Nya tag nästa gång :)

Max fick inget HP pga av att domaren tyckte att han har för underutvecklad bröstkorg vilket ger flaxande framben. Han är ännu bara 8 månader så han ska väl växa till sig, han är grymt tanig :crazy: Annars fick han kritik som ljuvligt temperament, bra linjer och maskulint utseende :)

Jag visade min ettåriga dvärgschnauzertik uppe i Piteå, både SKK och SSPK utställningarna.
Resultatet blev:

Svenska Schnauzer Pinscherklubben
Piteå 2012-07-15
Nationell

Utmärkt storlek, god typ o goda proportioner. Nätt feminint huvud med ngt lätta öron. Vackra ögon o bra bett. Tillräcklig hals, fin front. Bra bröstkorgsdjup o längd. Välvinklad bak. Utmärkt pälskvalitet. Behöver bli lite renare i färgen. Rör sig med bra steg, men välver idag i ryggen i rörelse, behöver tid att mogna.

Very Good
Domare Cindy Pettersson

Södra Norrbottens Kennelklubb
Sjulnäs Piteå 2012-07-14
Internationell

Fem tik, ännu outvecklad, trevligt huvud, tillräcklig hals, behöver utvecklas vidare i bröstkorgen, ngt välvd i ländpartiet, lite brant kors, bra pälskvalitet på kroppen, visar sig trevligt, behöver tid att utvecklas.

Very Good
Domare Siv Jernhake

KL

Jag funderar på klädsel när jag ska ställa Ila.. Svart går ju helt bort. Frågan är vad jag bör ha? Hon är svart trefärgad.
Helvitt? Beige? Sticka ut med något färgglatt?

522892_10150702408523997_1430790644_n.jpg

Vad tycker ni? Det här med flerfärgade hundar är ju jättesvårt..

Senast ändrad:

Jag tycker det i alla fall :p Jag menar, det är ju inte mestadels tan hon har och beiget är ju inte riktigt samma färg heller så det borde funka fint :)

KL

Grattis till alla fina resultat.

Min lilla terrierorist är idag varit i Kemi, Finland. Fantastiska resultat. :) BIR med cert och CACIB. Så nu är hon både Svensk och Finsk champion. Väntar med spänning på resultatet från gruppen. :banana::banana:

*kl*

Vilka ska ställa i Överkalix och vilken dag isåfall? Jag har inte anmält, men kommer att befinna mig i "närheten", så jag funderar på att packa in odågan i bilen för att åka och kika en dag. Mest troligt söndagen, så är ni där då, så ses jag gärna :)

*kl*

Vilka ska ställa i Överkalix och vilken dag isåfall? Jag har inte anmält, men kommer att befinna mig i "närheten", så jag funderar på att packa in odågan i bilen för att åka och kika en dag. Mest troligt söndagen, så är ni där då, så ses jag gärna :)

Oh vad är det för utställning och när? Jag bor bara fem mil bort så det skulle vara kul att besöka den om inte annat :)

Nationell utställning för alla raser, 4-5 augusti :)

Nu blev jag nyfiken på var du kan tänkas bo :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka