Utst. i Västerås 16/4 - inte för valpar...?

Skogstrollet

Trådstartare
Det här med utställningsregler är en enda djungel för mig, inte är det lättare när det precis är en massa nya regler som även förvirrar mina "rådgivare". :p

Skulle anmäla lillskiten till utställningen i Västerås men får meddelandet att "min hund tyvärr inte har åldern inne". Kollar i bestämmelserna och där står att valpklass 6-9 alltid är inofficiell. News to me.

Men jag antar att jag får hålla mig till små inoffare tills plutten vuxit lite till då...?

Sv: Utst. i Västerås 16/4 - inte för valpar...?

för valpar är väl alla utställningar inoff?
eller har jag fått för mig fel?
Minns iaf när jag ställde min terrier när han va 7 mån, så va de inoff, dock bara för valpar, äldre hundar var det off utst

Valpklass har alltid varit inoff. även på de utställningar som arrangeras av lokala kk och som har valpklass, vilket de flesta faktiskt inte har :)

Aha det var så!

Jag berättade för uppfödaren att jag ville ställa i västerås och fick svaret "då ses vi där" men jag antar att hon inte uppfattade vad jag sa i röran. Så nu när jag skulle anmäla blev jag lite förvånad. Men då fick jag en förklaring. :)

Attans, det går ju så bra för oss.... :D Får fortsätta öva på inoffare i sommar då.

Oftast har skk-klubbarna med valpklass, finns undantag. Men jag vet flera utställningar som tog bort det förra året. Så de kanske tycker det tar för mycket tid, när det ändå är så mycket hundar med.

Du får ta en liten inoff i maj, i Oxelösund, så klan vi ses! Hmm, vi ska dit och öva :D

Är väl kanske lika många mil på ett ca om man jämför Västerås och Oxelösund!

Nja, jag har familj en halvtimme från Västerås så det hade blivit kortare restid på morgonen. :) Men orimligt långt är det ändå inte. Nåt roligt ska jag väl ha att göra i sommar när jag inte orkar göra annat än sitta och jäsa... :D

Vem är det som arrangerar?

Liknande trådar

Övr. Hund Okej, jag har NOLL koll på utställningar. På riktigt NOLL koll, aldrig ens sett en IRL. Men har fått för mig att 'det skulle vara kul...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka