Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
funderar på att börja rida lite distans med min arabkorsning. Vad för utrustning skulle nu rekomendera!? Visa gärna bilder på era hästar med utrustningen på.
Finns det någon här från Hallands län som rider distans?
När man börjar rida distans behöver man egentligen inte ha någon speciell utrustning. Se bara till att den utrustning du använder, både på dig själv och hästen, inte orsakar obehag, skav eller dylikt. Se framför allt till att du har en sadel som sitter bra på hästen.
Mina favoriter är ridtightsen, där jag tycker största fördelen är att de torkar på nolltid, och att de inte skaver.
Sen har jag alltid midjeväska på tävling, så att man har någonstans att göra av hovkrats, mobil, karta, vetkort och kanske lite godis.
Jag föredrar absolut de sviktande plaststigbyglarna, med bred anläggningsyta för foten.
Lättviktshjälmen från Casco är superskön, speciellt gillar jag ratten i nacken, som man ställer in storleken med.
Sedan skulle jag inte vilja vara utan kombinationstränset, det är så skönt att kunna haka av bettet i grinden!
Här är en bild på mig och CK's häst William från Rimboritten i år.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.