utrustning för distans

stop

Trådstartare
funderar på att börja rida lite distans med min arabkorsning. Vad för utrustning skulle nu rekomendera!? Visa gärna bilder på era hästar med utrustningen på.

Finns det någon här från Hallands län som rider distans?

MVH. Malin

Sv: utrustning för distans

När man börjar rida distans behöver man egentligen inte ha någon speciell utrustning. Se bara till att den utrustning du använder, både på dig själv och hästen, inte orsakar obehag, skav eller dylikt. Se framför allt till att du har en sadel som sitter bra på hästen.

En av mina "favoritutrustningsdetaljer" är min hemmasydda sadelmuff i flera lagers teddy. :rofl: Skonar min ända...

Mina favoriter är ridtightsen, där jag tycker största fördelen är att de torkar på nolltid, och att de inte skaver.
Sen har jag alltid midjeväska på tävling, så att man har någonstans att göra av hovkrats, mobil, karta, vetkort och kanske lite godis.
Jag föredrar absolut de sviktande plaststigbyglarna, med bred anläggningsyta för foten.
Lättviktshjälmen från Casco är superskön, speciellt gillar jag ratten i nacken, som man ställer in storleken med.
Sedan skulle jag inte vilja vara utan kombinationstränset, det är så skönt att kunna haka av bettet i grinden!

Här är en bild på mig och CK's häst William från Rimboritten i år.
rimbo%20039.jpg

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
806
Senast: Fiorano
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 423
Senast: Svartkatt
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
898
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Tips ang "spjälka" ben