Utredningsspray/kräm

Mirre

Trådstartare
För långhårig hund?
Finns det?
Bra märken?
Var finns det? (alltså finns det i vanliga djuraffärer, vill inte ha någon reklam för affärer:) )
Eller finns det schampo med balsam?

Våran hund är långhårig och pälsen tovar ihop sig lätt fast vi borstar

Sv: Utredningsspray/kräm

När jag hade en york använde jag alltid balsam. Köpte den i en zoo-affär. Går knappat att kamma ut annars.

Okej:) du har ingen bild på hunden?
Kan inte riktigt placera hur en york ser ut.

Oki hehe jo är det en amerikansk cocker du har?
dem har ju en del päls:D Men så fina dem är:love:
Men var köper du den olja ndå? Den lär kosta en del va?

Jag hade leonberger en gång, då köpte jag en "utredningskam" som var kanon att ta tovor med

Det finns både balsam och typ "balsam-spray" som kan användas i en torr päls och som inte ska sköljas ur. Mina rekommendationer är PCL eller Espree. Finns i djuraffärer, tror PCL är vanligare än Espree dock.

Jag rekommenderar också balsamspray som man sprayar in när pälsen är torr och genomborstad.

Men använd balsam när du badar hunden också.
Jag fick ett råd till mitt egna hår som jag använt på hundarna, och det är att borsta pälsen medans man har balsamet i. Så att det kommer balsam på VARJE hårstrå. Det blir så mycket bättre av bara det.

Se bara till att sprayen du köper inte är siliconbaserad (som sprayerna till hästarna) för då riskerar du att få fläckar på soffan, mattor etc.

Oki hehe jo är det en amerikansk cocker du har?
dem har ju en del päls:D Men så fina dem är:love:
Men var köper du den olja ndå? Den lär kosta en del va?

Nej, det är ingen amris utan en något otrimmad engelsk. Fin är hon dock :love:

Minkolja kan du köpa i de flesta välsorterade hundbutiker.

Oki, ja hon var jättefin!:) :love:
Har funderat lite löst på cocker när det blir dags att skaffa egen hund. Hur är dem i psyke osv?

Oki, ja hon var jättefin!:) :love:
Har funderat lite löst på cocker när det blir dags att skaffa egen hund. Hur är dem i psyke osv?

En cocker skall vara en hund som älskar allt och alla. De skall ha "will to please" dvs vilja att vara till lags. Det är en arbetande hund i botten vilket gör att de har en stor portion energi och envishet. Trots sitt sockersöta utseende får man alltså inte förledas att tro att de klarar sig utan uppfostran. Är man bara konsekvent, och lika envis som hunden, brukar de vara lätta att träna. Cockern är inte en hund som bara ska ligga i soffan och käka praliner, men mellan arbetspassen vill den gääärna mysa just där.

Helt klart min favoritras:
70207230.jpg

Glada skitar...

fritzonzookie.jpg

..mysproppar...

Humlanklov.jpg

humlanbalans.jpg

humlanfj5.jpg

..allsidiga...

puss.jpg

...riktigt GOA hundar! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 561
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar