Sv: Utömd som ridhäst?
Du missuppfattar mig, men om du tittar på en wc hoppning så ser du ganska snart att hästarna mellan hindren inte går på tygel och speciellt inte något galoppsprång före eftersom hästen måste bruka sin kropp och sträcker fram halsen för att kunna hoppa av.
Det finns ingen häst som galopperar så fort på tygel på det sättet du tror i terrängen. Bakbenen kan vara med utan att för den skull den går på tygel.
Det går utmärkt att se på denna bildsekvens:
1 2 3 4 5
Notera bakbenen och inte går hon på tygel :smirk:
LillaMy84 skrev:bla härifrån fick jag det, fler av inläggen är jag allt för trött för att orka läsa igen........
förstår bara inte varför dom inte skulle gå samlat mellan hindrena...
så som jag förstår det utifrån detta och några av dina inlägg till så innebär det att hopp- och fthästar enbart går i form när dom dressyrtränas... vilket innebär att mycket av arbetet går till på ett mindre bra sätt ur ett långvarigt perspektiv....
då förstår jag verkligen hur du tycker att det kommer sig att ft-folk är duktiga på att känna av skador :smirk:
vart ville du förresten komma från början?
Du missuppfattar mig, men om du tittar på en wc hoppning så ser du ganska snart att hästarna mellan hindren inte går på tygel och speciellt inte något galoppsprång före eftersom hästen måste bruka sin kropp och sträcker fram halsen för att kunna hoppa av.
Det finns ingen häst som galopperar så fort på tygel på det sättet du tror i terrängen. Bakbenen kan vara med utan att för den skull den går på tygel.
Det går utmärkt att se på denna bildsekvens:
1 2 3 4 5
Notera bakbenen och inte går hon på tygel :smirk: