Utländsk häst på kvalitén

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Harmonica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 740
H

Harmonica

Om man köper en häst från utlandet så har den ju inte rätt färg på papprena för att få delta i kvalitetsbedömingen och kvala till championaten, ska man då registera hästen i ASVH för att få delta?

Berätta allt nu!:):angel:

Sv: Utländsk häst på kvalitén

Hej! Ja du måste ha ut en ID-kontrollant som skriver i en ny ID-kontroll så att det stämmer sen skickar du in hela passet lämpligt som rekommenderad post till ASVH om du ska delta i championaten och kvaliteten.
Håller precis också på med det,har en 4-åring från tyskland.
Har du ett EU-pass kostar det 500 kr annars 1000 kr så det är bara att hålla tummarna för att det är ett EU-pass man har.Lycka till!!!

Senast ändrad:

Tänk på att hästen ska tillhöra en stambok som är erkänd av ASVH.

1. Av ASVH Service AB erkända stamböcker.
Varmblod
Belgien
BWP

Danmark
Dansk Varmblod

Frankrike
SF (Selle Francais)

Holland
KWPN (avd. RP)

Polen
Kwlkp

Sverige
ASVH

Tyskland
Baden-Württemberg
Bayern
Berlin-Brandenburg
Hannover
Holstein
Oldenburg
Rheinisches Pferdestammbuch
Rheinland-Pfalz-Saar
Sachsen-Thüringen
Trakehner/Ostpreussiskt varmblod
Westfalen

Fullblod
General Studbook

Fullblodsarab
WAHO

Angloarabiskt fullblod
CIAA

För samtliga stamböcker krävs att härstamningen uppfyller kraven för Grundstambok I.
Varmblodshästar intagna i andra stamböcker kan medges enskild prövning.

Ah tack!
Hoppas att det går så fort att man hinner då, jag menar kvalitén är i september..
För man måste väl ha med sig det färdiga passet, det räcker väl inte med att det är inskickat.. Jag menar det brukar ju inte gå jättefort direkt att få tillbaka grejer därifrån:smirk:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 933
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 316
Senast: Barbabelle
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka