Uthyrning av transport

Westernryttaren

Trådstartare
Hej
ni som hyr ut era transporter, skriver ni nått papper på vad som gäller ang självrisk etc eller bara hyr ni ut.
Ni som skriver nått berätta gärna hur det ser ut, ska låna ut mitt då en tjej ska köra sin häst till betet.
 
Sv: Uthyrning av transport

Jag lånar bara ut min transport till personer som jag känner.
Jag har transporten försäkrad.
Om det händer exempelvis trafikolycka, så betalas skador på transporten av orsakande bils försäkring.

Jag litar på att mina kompisar står för det de orsakar vad gäller självrisker och annat som försäkringarna inte täcker.

Om man hyr ut till någon man inte litar på, är det nog lämpligt att skriva väldigt tydligt avtal.
 
Sv: Uthyrning av transport

Jag leasar min transport i 2 år så invändig slitage gör inte inte så mycket.
Har hittat ett hyreskontrakt som jag ska utforma så det blir bra med vilket försäkringsbolag jag har o vad självrisken är etc.
Sen har jag skrivit extra att hyrestagaren lagar & betalar tex, punktering & annat som kan gå sönder, stödhjul, glas etc.
Blir ju en test denna gången så ser vi om hon sköter sig.
 
Sv: Uthyrning av transport

Kom ihåg att kolla hur försäkringen gäller, många försäkringar faller bort om man håller på med uthyrning av släpet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 857
Senast: Halcyon
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 380
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa hej!! jag har en liten kisse jag tar hand om som nu har vart hos veterinären och kastrerats o vaccinerats etc. dom glömde skicka med mig...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Sol
·
Foder & Strö Hej alla kloka och erfarna hästägare! Berätta allt ni vet om vinterbete! Hur mycket energi, protein och mineraler? Till vilka...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp