Utfall på promenad

Eliza

Trådstartare
Har haft vår schäfer tik i några månader nu och hon börjar bli riktigt trevlig att gå med.
Hon är 3,5 år gammal och har bott hos min svärmor innan.

Hon har alltid ogillat små vita hundar. Eller eg alla vita hundar men svärmors nya hund är vit och stor och det va lite gruff i början men går bra nu.

Nu till saken, igår tappade en kille sin hund på promenaden och hans lilla vita hund kom i hundra och hoppa på min schäfer som kom av sig helt. Hon hann inte ens försvara sig. Lyckligtvis.

Idag gör hon mer utfall en någonsin mot andra hundar ( hon har alltid rest ragg och fixat men de har blivit så mkt bättre fram till igår)

Hur fasen går jag vidare nu?

Tacksam för hjälp!

MVH

Sv: Utfall på promenad

Det har varit en hel del trådar om utfall på sistone. Gör en sökning på utfall så kan du läsa de tips som kommit upp där.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 297
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 979
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Jag har skrivit om den här hunden förut, men under ett annat nick. Hon har hela sitt vuxna liv gjort utfall mot andra hundar och jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 994
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18