T
trojalotta
Hej. Jag delar stall med en kompis. Allt funkar mycket bra. Vi är båda "gamla" hästtjejer som har skaffat oss häst lite upp i åren (ca 40) Jag har 2 och hon har 3. Innan och under tiden jag skaffade mina så har jag läst kilometervis om hästhantering. I böcker, på nätet o.s.v. Jag märkte nämligen att råden och kunskapen varierade enormt bland s.k. hästfolk i min närhet. Min kompis har en syster som är ridlärare och utbildad hippolog så hon får mycket hjälp av henne. Nu till min fråga. Jag har alltid mina hästar ute så sent som möjligt på kvällarna medans hon vill ta in sina medans det är ljust. Så har vi haft det hela vintern. Häromdagen så sa hon att hon inte skulle ha hjärta att ha sina ute efter att det blivit mörkt och att hon hade pratat med sin syster som även hon inte skulle kunna tänka sig att ha sina ute så länge på grund av skaderisken i mörkret. Det är även så att mina kommer springande till grinden och ser ut att vilja gå in när hon tar in sina. (jag tror det är för kradtfodret som dom tror väntar inne, jag) MEN jag blir lite osäker...är det någon som VET? Hur länge går era ute?