Sv: Utetäcken för travare!
Läste någonstans (på en affär man kan köpa Bucas?) att just Irish Turnout är något större än de övriga Bucas. Jag känner flera som har Bucas Smartex till sina travare och han är riktigt nöjd med täckena, slitstarka, tåliga och varma, slänger på täckena efter hästarna är körda och ut i hagen bara ..
Jag har blivit besviken på de Bucas Irish turnouts jag har, de är med ett tunt foder, bomull tror jag det är, fodret har krympt vid tvätt för mig. Har haft två ljusblå vanliga täcken, de har dock några år på nacken, svart med guld(gul) och hel hals, samma med dem fodret har krympt, tror de täckena köptes för tre år sedan och är inte mycket använda, halsarna är för långa för mina travare!
Bucas Racing har jag både med 50 gram foder och 300 grams, det är "nylon" på insidan och foder mellan yttertyg och nylonen, de har inte krympt!
Irish Turnout finns väl med olika foder så de är säkert bättre med annat foder än det tunna jag har!
Läste någonstans (på en affär man kan köpa Bucas?) att just Irish Turnout är något större än de övriga Bucas. Jag känner flera som har Bucas Smartex till sina travare och han är riktigt nöjd med täckena, slitstarka, tåliga och varma, slänger på täckena efter hästarna är körda och ut i hagen bara ..