Kan ju faktiskt berätta om en lite hemskare ritt
Var med min förrförra häst igen och kompisen, vi var ute och red och leta nya vägar i den enorma skogen. För att ta sig till den den skogen lär man rida förbi en stor gård där det bor en surig och konstig gubbe med sina skällande hundar, han har tagit sitt gevär och skjutit mot folk på häst om dom kommit för nära hans mark, och alltså det är sant. Hur sjukt det än låter. HUA!
Iaf, vi var alltid rädda för och rida förbi där men det var ju en bilväg där vi red jämt, en grusväg så vi bruka alltid trava förbi där, oftast iaf
Vi rider upp i skogen LÅNGT från hans ställe, vi rider in och går runt ganska länge där inne. Plötsligt kommer vi ut på en öppen mark med ett litet vattenhål, vi hoppar av hästarna och går fram mot den, då ser vi plötsligt ett hus lite längre ner, och gissa vems hus. Jo den konstiga gubbens
Inte nog med det vi ser även gubben komma ut ur huset med sin pang pang och sätter sig i bilen och åker upp mot oss
Vi i panik springer in mot skogen och gömmer oss bakom täta granar, vi hade hunden med oss med, och alltså, vi gömde oss, vi två en hund och två stora hästar, sjukt att alla stod tysta säger jag, han går ur bilden och går mot oss med hans gevär, nu skakar vi av rädsla alltså han hade lika väl kunna sett oss och gjort vad som helst, efter ett tag går han in i bilen och åker ner, vi for upp fort som fasen på hästarna och drar in i skogen och hem.
ALDRIG har vi varit så rädda i hela vårt liv alltså, FY TUSAN vad obehagligt det var...
Det ar några ritter från mig