Utemöbler som rostat

BernT

Trådstartare
Köpte två solsängar i juni/juli och har märkt när det regnar och de blir blöta att det rinner rostfärgat vatten ur dem. Nu när vi plockat undan för hösten såg jag att de rostat ganska mycket. Är det normalt eller borde en reklamera? Det står ingenstans att de inte tål vatten/inte ska utsättas för vatten. De är alltså ca 2 månader gamla. Har inte haft såna förut så vet inte om det är normalt att det blir så?

Köpte två solsängar i juni/juli och har märkt när det regnar och de blir blöta att det rinner rostfärgat vatten ur dem. Nu när vi plockat undan för hösten såg jag att de rostat ganska mycket. Är det normalt eller borde en reklamera? Det står ingenstans att de inte tål vatten/inte ska utsättas för vatten. De är alltså ca 2 månader gamla. Har inte haft såna förut så vet inte om det är normalt att det blir så?
Jag hade provat att reklamera. Låter konstigt att man inte ska kunna ha utemöbler utomhus i regn. Hade de sagt ifrån hade jag övervägt om det var dags att tjafsa om eller om jag ska skita i det.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 800
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 695
Senast: Luff
·
Katthälsa Jag har fyra katter. Min fd avelshane "B" på fyra år. Den äldsta kastrathonan "M" blir tio i år (mamma till B). Den yngsta kastrerade...
Svar
6
· Visningar
982
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka