Utemöbler som rostat

BernT

Trådstartare
Köpte två solsängar i juni/juli och har märkt när det regnar och de blir blöta att det rinner rostfärgat vatten ur dem. Nu när vi plockat undan för hösten såg jag att de rostat ganska mycket. Är det normalt eller borde en reklamera? Det står ingenstans att de inte tål vatten/inte ska utsättas för vatten. De är alltså ca 2 månader gamla. Har inte haft såna förut så vet inte om det är normalt att det blir så?
 
Köpte två solsängar i juni/juli och har märkt när det regnar och de blir blöta att det rinner rostfärgat vatten ur dem. Nu när vi plockat undan för hösten såg jag att de rostat ganska mycket. Är det normalt eller borde en reklamera? Det står ingenstans att de inte tål vatten/inte ska utsättas för vatten. De är alltså ca 2 månader gamla. Har inte haft såna förut så vet inte om det är normalt att det blir så?
Jag hade provat att reklamera. Låter konstigt att man inte ska kunna ha utemöbler utomhus i regn. Hade de sagt ifrån hade jag övervägt om det var dags att tjafsa om eller om jag ska skita i det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 908
Senast: Egonson_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 638
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 940
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp