uteboxar isolera

Moppa123

Trådstartare
Hejsan!
Jag bor i södra norrland och funderar på att bygga 2 uteboxar för stallet börjar bli fullt.
Vad jag funderar på är om man bör isolera boxarna? eller kan man ta tex murbys uteboxar och ha dem i detta klimat?
vad rekommenderar ni? vintrarna är ju inte så himla kalla men det blir ju iaf minusgrader i boxarna. Mot drag står det att man kan sätta upp plexiglas.

jag är som sagt bara van vid varma stall som ni kanske förstår av mina funderingar :)

Sv: uteboxar isolera

Vi har isolerat kallstall i just södra norrland, och isoleringen har jag inte ångrat en sekund. Det är svalare på sommaren och inte lika iskallt på vintern.

Skall du ha plåttak, isolera åtminstone under detta. Det låter hemskt när det regnar annars ...

Vi har isolerat kallstall i just södra norrland, och isoleringen har jag inte ångrat en sekund. Det är svalare på sommaren och inte lika iskallt på vintern.

Skall du ha plåttak, isolera åtminstone under detta. Det låter hemskt när det regnar annars ...

tack för ditt svar, bra tips det brukar ju kunna låta väldigt mycket!!
har du egen byggda boxar som du isolerat eller köpt färdiga som du isolerat? vad har du för golv? har du kansek tom lite bilder?

frågvis - eller hur? :idea:

Det är ett helt stall, så det är nog inte aktuellt i ditt fall ... Stallet har tre boxar och sadelkammare på gjuten och isolerad platta.

Kan nog fixa bilder, de gamla är "för" gamla. Vi har byggt i hyfsat underhållsfria material, allt är hemmagjort.

Det är ett helt stall, så det är nog inte aktuellt i ditt fall ... Stallet har tre boxar och sadelkammare på gjuten och isolerad platta.

Kan nog fixa bilder, de gamla är "för" gamla. Vi har byggt i hyfsat underhållsfria material, allt är hemmagjort.

Det vore hemskt snällt om du kan visa lite bilder, för då kan jag få några ideer på hur man kan bygga.

Pm:a mig din mailadress, så ska jag försöka ta lite bilder de närmaste dagarna.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 692
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 015
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar