TS, jag tycker inte att du behöver gå på den begravningen, speciellt inte om du verkligen börjar må väldigt dåligt av det.
Det är sällan någon håller reda på vem som inte är med på en begravning, och än mer sällan någon som botaniserar i orsaken.
Med det sagt så nu lite halvt OT.
Jag blir lite illa till mods av den här tråden, och den inställning som en del verkar ha.
Jag tycker rent generellt att är det en begravning man bör vara på, så ska man försöka göra vad man kan för att kunna närvara. Att man inte vill är liksom i min värld inte tillräckligt orsak (vem i h*lvete är det egentligen som vill gå på begravningar, har jag lust att ropa varenda gång jag hör/läser det)
De flesta ska idag alltid försöka ta minsta motståndets väg, inget får vara jobbigt, speciellt inte kännas jobbigt.
Jag tror man skjuter sig själv lite i foten om man alltid undviker allt sånt.
Självklart är det ju inte upp till mig att dela ut godkännande för orsaker att inte närvara. Skulle aldrig fråga heller. Folk närvarar eller inte, inte mer med det, men när diskussionen kommer upp så.
Vill ju klargöra att jag inte räknar att om man mår väldigt dåligt av det till att man inte vill.
Slut på mitt svammel nu.