Utdragen tvist om sadel

Sv: Utdragen tvist om sadel

Konstiga människor är ?

Varför lämnade han inte tillbaka sadeln dagen efter om den inte passade utan efter flera veckor ?!?

Mia

Ja, det är väl knappast butiksägarens fel att sadeln inte passar? Köper man en ny sadel och rider i får man väl räkna med att sälja den vidare själv om den då inte skulle passa, sålänge man inte har någon annan överenskommelse med säljaren. Du kan ju knappast komma och lämna tillbaka använda kläder flera veckor sedan för att de inte passade.

Jag fattar inte riktigt om det var en ny sadel eller begagnad? Och om butiken hade provat ut den..? Tycker båda de grejerna kan väga in en hel del i det hela.

Jag fattar inte riktigt om det var en ny sadel eller begagnad? Och om butiken hade provat ut den..? Tycker båda de grejerna kan väga in en hel del i det hela.

Håller med! En ny sadel kan man självklart inte lämna tillbaka efter två veckors användning. Och hade butiken provat ut sadeln och påstått att den passade? I så fall kan man kanske förvänta sig att de tar sitt ansvar.

Som vanligt går det inte att dömma efter vad man läser på ridsports hemsida. Fattas för mycket information.

Hur länge hade säljaren sagt att köparen fick ha sadeln?
Var det verkligen ngt slitage på sadeln och hade de ridit mer än en gång i sadeln?
Håller även med om att det spelar in huruvida de provat ut den för ponnyn eller ej.

En liten tanke på en sadel för 7500:-, vad kostar kalaset under rättegångsprocessen..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 352
Senast: Kajsalisa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 082
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V