Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norrut är det längre mellan trädgårdsupplevelser skulle jag tro. Jag skulle börja med att fundera ut vad jag vill se och sen utgå från det. Östergötland tyckte jag var trevligt och mycket att se på inte allt för stora avstånd. Jag hann tyvärr inte med Ellen Keys Strand som jag hade tänkt så det får bli någon annan gång.Jag tänkte mig en liten road trip under semestern men ska jag åka norrut eller söderut? Öster-väster? Det känns som om jag behöver bestämma det först och sedan kan jag fundera på vad jag vill se. Trädgårdsbesök och naturupplevelser/promenader är väl det jag tänkt mig.
Så är det nog. Men jag har lite svårt att komma på vad jag vill se. Det finns så mycket att välja på så jag blir helt matt. En del har jag ju redan sett också (men besöker gärna flera av dem igen).Norrut är det längre mellan trädgårdsupplevelser skulle jag tro. Jag skulle börja med att fundera ut vad jag vill se och sen utgå från det. Östergötland tyckte jag var trevligt och mycket att se på inte allt för stora avstånd. Jag hann tyvärr inte med Ellen Keys Strand som jag hade tänkt så det får bli någon annan gång.
Ja det finns mycket att välja på, har du någon tanke om det är något speciellt landskap du skulle ville åka till? Eller hur stora avstånd du kan tänka dig? Vill du bo på ett ställe eller flytta till varje natt?Så är det nog. Men jag har lite svårt att komma på vad jag vill se. Det finns så mycket att välja på så jag blir helt matt. En del har jag ju redan sett också (men besöker gärna flera av dem igen).
Jag vet ju inte riktigt men jag åker nog inte så långt som till Skåne i alla fall. Så Göteborg/Kalmar är väl sydligaste gränsen. Jag är inte så bekant med områdena norröver men har besökt Wij trädgårdar en gång. Jag tänker nog att jag kan flytta på mig dagligen. Jag fricampar väl som vanligt.Ja det finns mycket att välja på, har du någon tanke om det är något speciellt landskap du skulle ville åka till? Eller hur stora avstånd du kan tänka dig? Vill du bo på ett ställe eller flytta till varje natt?
Jag är dålig på trädgårdsupplevelser men rekommenderar Östergötland, det fanns många ekogårdar som skyltade om café och försäljning av grönsaker. Där borde man kunna komma åt att titta också. Vadstena är gulligt med små gator och rosor. Men är man känslig för att bli störd på natten ska man nog sova någon annanstans. Kyrkklockorna ringde varje halvtimme fram till midnatt och började igen vid 05.Jag vet ju inte riktigt men jag åker nog inte så långt som till Skåne i alla fall. Så Göteborg/Kalmar är väl sydligaste gränsen. Jag är inte så bekant med områdena norröver men har besökt Wij trädgårdar en gång. Jag tänker nog att jag kan flytta på mig dagligen. Jag fricampar väl som vanligt.
Om jag åker till Östergötland så är det nog inte ekogårdarna jag siktar in mig på då jag vill se annat än grönsaksodlingar. Jag vill se ovanliga träd, snyggt designade rabatter, rosor, dammar o.s.v. vilket jag inte tror ekogårdarna ägnar sig åt.Jag är dålig på trädgårdsupplevelser men rekommenderar Östergötland, det fanns många ekogårdar som skyltade om café och försäljning av grönsaker. Där borde man kunna komma åt att titta också. Vadstena är gulligt med små gator och rosor. Men är man känslig för att bli störd på natten ska man nog sova någon annanstans. Kyrkklockorna ringde varje halvtimme fram till midnatt och började igen vid 05.
Jag vet ju inte riktigt men jag åker nog inte så långt som till Skåne i alla fall. Så Göteborg/Kalmar är väl sydligaste gränsen. Jag är inte så bekant med områdena norröver men har besökt Wij trädgårdar en gång. Jag tänker nog att jag kan flytta på mig dagligen. Jag fricampar väl som vanligt.
Öland kan vara en öken i årÖland tycker jag är fint och lite annorlunda. Men det kanske blir för långt? Eller om du redan vart där förstås
Ja, det är fint. Jag var där förra året.Öland tycker jag är fint och lite annorlunda. Men det kanske blir för långt? Eller om du redan vart där förstås
Jag tänkte mig en liten road trip under semestern men ska jag åka norrut eller söderut? Öster-väster? Det känns som om jag behöver bestämma det först och sedan kan jag fundera på vad jag vill se. Trädgårdsbesök och naturupplevelser/promenader är väl det jag tänkt mig.
Jag tänkte mig en liten road trip under semestern men ska jag åka norrut eller söderut? Öster-väster? Det känns som om jag behöver bestämma det först och sedan kan jag fundera på vad jag vill se. Trädgårdsbesök och naturupplevelser/promenader är väl det jag tänkt mig.
Klart du ska åka till Östergötland! Här finns det vacker natur som t.ex Omberg, massor av kul gårdsbutiker och så är ju glass i Söderköping en given hit.Jag är dålig på trädgårdsupplevelser men rekommenderar Östergötland, det fanns många ekogårdar som skyltade om café och försäljning av grönsaker. Där borde man kunna komma åt att titta också. Vadstena är gulligt med små gator och rosor. Men är man känslig för att bli störd på natten ska man nog sova någon annanstans. Kyrkklockorna ringde varje halvtimme fram till midnatt och började igen vid 05.
Wij trädgårdar har jag besökt men inte de andra. Tack för tips!Wij trädgårdar? Läckö Slott? Hela kinnekulle är väldigt vackert.
Omberg är fint. Där har jag varit. Jag kan nog tänka mig att åka dit igen. Sen har jag varit och kollat på pippifåglar vid Tåkern.Klart du ska åka till Östergötland! Här finns det vacker natur som t.ex Omberg, massor av kul gårdsbutiker och så är ju glass i Söderköping en given hit.
//marti130 - östgöte av födsel och ohejdad vana...
Söderköping är fint även om man inte äter glass vill jag bara påpekaKlart du ska åka till Östergötland! Här finns det vacker natur som t.ex Omberg, massor av kul gårdsbutiker och så är ju glass i Söderköping en given hit.
//marti130 - östgöte av födsel och ohejdad vana...
Vad gör man där som kan tänkas vara kul? Det enda jag känner till där är djurparken och den har jag noll intresse av.Inte Kolmården?![]()
Hyfsat. Jag har åkt igenom ett oräkneligt antal gånger.Söderköping är fint även om man inte äter glass vill jag bara påpeka![]()
Det var just djurparken jag tänkte påVad gör man där som kan tänkas vara kul? Det enda jag känner till där är djurparken och den har jag noll intresse av.
Hyfsat. Jag har åkt igenom ett oräkneligt antal gånger.
Om du tar svängen över skaraborg så är trädgården vid Läckö slott väldigt fin om än liten. Och min "hemliga" bokskog Surö vid Vänerns strand inte långt från Sjötorp med Göta kanal.Jag tänkte mig en liten road trip under semestern men ska jag åka norrut eller söderut? Öster-väster? Det känns som om jag behöver bestämma det först och sedan kan jag fundera på vad jag vill se. Trädgårdsbesök och naturupplevelser/promenader är väl det jag tänkt mig.