Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här står det... Om den som normalt tar hand om barnet inte kan göra det pga sjukdom så får man ta ut TFP.Ordinarie vårdare är sjuk eller smittad. Ordinarie vårdare är den som brukar ha hand om barnet när du arbetar, till exempel en annan förälder, dagbarnvårdare eller släkting.
känner mig inte lika knäckt över amningen idag...
Visst kan det fort ändras men med tanke på att jag haft samma symptom och kraftiga smärtor tidigare så tycker jag att läkaren borde gjort lite mer än klämt några sekunder på magen och sedan kläckt en sån kommentar som "du får ha lite ont". Kanske hade man sett på röntgen/ul att nåt var fel redan då och jag hade sluppit ha så våldsamt ont som det gjorde på natten och kanske hade det inte blivit fullt sån röra i magen som det blev av den spruckna tarmbiten...
Jag kommer pumpa för fullt för att få igång produktionen som verkligen klingat av, jag hoppas ju verkligen att han vill snutta på mig igen, men FAAAAAAAAAAN! J*vla blindtarm som kommer och ställer till det så!
Men som jag förstått det kan man bara få tillfällig föräldrapenning (tack för rätt ord!) OM barnet ifråga är över 1 år annars är det de ordinarie dagarna som gäller.
Men förra gången gick det ju över?
Just buksmärta är väldigt svårbedömt (speciellt under en graviditet).
Om du inte hade nån oroande bukstatus fann väl läkaren ingen anledning till att köra igång utredning, hans bedömning var väl att det troligtvis inte fanns något att se. En annan läkare hade kanske gjort en annan bedömning, eller den samma, det får vi aldrig veta.
Det är omöjligt att köra utredning på varenda patient med ont i magen.
Blir det värre så brukar folk komma in igen, och det gjorde ni ju.
Nu hoppas vi bara att du återhämtar dig snabbt efter operationen, och att amningen kommer igång igen när du slipper antibiotikan!
Man ska vara väldigt frisk i huvudet och synnerligen påstridig för att våga bli sjuk, det är säkert det ...