Utbildning till ridinstruktör

D

Durin ox

Är det någon som vet vad som ingår i provet för att bli ridinstruktör?
Hur går det till och vad skall man kunna?

Vet inte om tråden ligger rätt, flytta gärna annars..:o

Sv: Utbildning till ridinstruktör

Jadu... Det är en del. Jag är inte jätteväl påläst men nga små tips i alla fall. Ut och jogga så att du klarar fystestet. Du ska även visa en häst vid hand och ridprov på två olika hästar i hopp och dressyr. Tror att du kan få andra uppgifter också som t.ex. longering eller ngt annat. Teoriprov? (minns ej)

För att bli ridinstruktör bör du kunna rida BRA och ha god hästvana och bra öga. De vill också att du ska ha minst 1 års yrkeserfarenhet. (Kanske mer om du inte har gått ridgymnasium)

Lycka till!:banana::banana::banana:

lättast är nog att gå in på ridsportförbundets hemsida, finns en länk utbildning/utbildningstege.

Hmm..
Menar du antagningsprov till hippologen kanske??
Eller ingår alla de där sakerna i provet också?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama