Utbildning sadelutprovare?

Snoozam

Trådstartare
Hej!
Jag vill i framtiden bli sadelutprovare (går i ettan i gymnasiet och ska bestämma vad jag ska läsa i tvåan och trean för att få behörigheter osv) och är lite nyfiken på om någon vet vad man ska gå då? Är det "fristående" kurser man ska gå då, eller finns det ngn högskola av ngt slag? :)

tacksam för svar :)

Sv: Utbildning sadelutprovare?

Vad jag vet så behöver man inga speciella kurser från gymnasiet för att bli sadelutprovare.

Det finns olika alternativ, antingen så blir du sadelmakare och då ingår kompetensen för att bli sadelutprovare. Annars kan man få kompetensen genom en anställning av ett företag och genom dem läser kursen. Sen finns det flera andra kurser där sadelutprovning ingår.
Sen finns det även sadelmärken som har egna utprovningskurser.

Sv: Utbildning sadelutprovare?

Som fjordtokan skriver finns det många alternativ. Vår sadelutprovare har gått en ganska omfattande utbildning i England och hon är verkligen superduktig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 492
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej gänget, Jag har någon slags livskris och vill tillbaka till stallet, på arbetstid. Och det verkar vara en helt orimligt slingrig...
2
Svar
25
· Visningar
4 238
Senast: fickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar