Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog för att det är en påbyggnadsutbildning även inom alternativmedicin ?
Googla på shockwave istället för stötvåg . Eller kontakta SLU för deras input ?
Är shock wave verkligen översättning av stötvåg? Vad heter då chockvågor?
Är shock wave verkligen översättning av stötvåg? Vad heter då chockvågor?
Det är samma sak men det behöver inte vara samma typ av behandling vare sig man säger stötvåg, chockvågs eller shockwavebehandling som personen syftar på. Väldigt knepigt och rörigt enligt min åsikt.
Nu blir jag alltmer förvirrad Min häst fick stötvågsbehandling på klinik och enligt din länk ska det innebära att det bara hamnar i huden. Han fick det dock för att läka ligament över knäskålen vilket borde innebära att det enligt din länk borde varit chockvågsbehandling han fick. Förvirringen är totalTillägg. Hittade var jag hade läst det vsr skillnad. Hästens första osteopat: http://www.helsaohelhet.se/chock-wave/
Nu blir jag alltmer förvirrad Min häst fick stötvågsbehandling på klinik och enligt din länk ska det innebära att det bara hamnar i huden. Han fick det dock för att läka ligament över knäskålen vilket borde innebära att det enligt din länk borde varit chockvågsbehandling han fick. Förvirringen är total
Tillägg. Såg du hur apparaten gjorde då? Shockvågsmaskinerna jag sett rör ju sig inget. Medan jag tänker att en stötvåg enligt beskrivning ovan borde ju agera typ som en djupvåg fast med annat mönster o "huvud".
Shockvåg som jag sett den: http://aktivera-naprapati.se/wp-content/uploads/2017/06/aktivanaprati18327.png
Är det på Husaby ni var? Kanske hos våra osteopat då ML. Svarar bättre sen.
Jag brukar få stötvågsbehandling på ländryggen och si-leder.
Jag har inte sett på själva proben under behandling men det smattar/smäller. Tror inte det är några fysiska piggar som rör sig utan att det är nog "bara" ljudvågorna som behandlar.
Handtaget är antingen rakt eller lite pistolliknande. Det känns inte så mycket på vissa ställen medans det känns som 1000 nålar över andra partier.
Jag fick en rejäl lårkaka förra året och den lasrades först 2 ggr/v några veckor. Sedan när jag inte tyckte det hände något så körde vi stötvåg på den och den blev svinblå (min idé...) dock så minskade den lite så vi körde så fast med tre veckor i mellan så blödningen som kom han lägga sig.
På husaby jobbar en som kallas Jesus (har jobbat med stefan under sin utbildning), annars tror jag Jesus håller till i Skåne nu mer men kan ha flyttat på sig ingen.
Stefan håller till i asserdal en gång vecka och minst en gång någon annanstans i veckan.
Förstår att det inte funkar med 3 timmar.Ystad. It's him Hästen var först hos Stefan men funkade inte riktigt med över 3 h resväg... Nu åker vi båda till ML. Har för mig det var Stefan som förklarade skillnaden för mig. Eller kanske Spångfors kan det nog också varit!