Utbildning/krav för barnridning?

Fliixey

Trådstartare
Tänkte kolla om någon har koll på vad som gäller om man vill åka runt för att ha barnridning alt ha barn hemma som kommer och rider som man tar betalt för? Måste man ha någon speciell utbildning? Finns de några krav eller regler? Har för mig att man måste ha utbildning för att få kalla de ridskola och de är därför de är många som kallar de "ridlekis" osv istället, eller har jag fel? Vill veta allt man behöver och kan ha nytta av att veta!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 880
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar