Utbildning av treåringarna

bright_sara

Trådstartare
Hej!
Hur långt har ni kommit med era -04 hästar? Min har varit inriden sen i Januari, men vilat i perioder ca 4-6 veckor varje gång och sedan jobbat i samma omfattning. Jag rider ett par ggr i veckan, alltid med åtminstone 2 dagars vila och inga långa pass (nu på vintern har vi sånt skitväder så det är knappt lönt att hålla igång). Hur mycket kan era hästar och vad koncentrerar ni er på att "träna"? Min är tanken att hon ska utbildas inom reining, och för tillfället tränar vi mycket styrning, att hon lyssnar på alla hjälper och inte försöker rusa iväg från problemen. Hon behöver mer styrka och balans och följdaktligen mycket stöd från mig, både min balans och i munnen. Halvhalterna sitter äntligen som de ska och vi har haft problem i vänstervarv genom att hon skjuter ut bogen och bytar galopp innan jag har hunnit med riktigt, men nu äntligen har vi kommit över det - och jag har lärt mig hur jag ska göra för att förhindra det.:banana:;)
Hon har naturligt en fantastisk bakbensaktivitet och vänder på en femöring. Galoppen verkar vara en instinkt hos henne, om man kan beskriva det så. Men vi tränar mestadels i trav för att stärka henne.

Sv: Utbildning av treåringarna

För tillfället håller jag på att skritta igång min 04:a efter en skada hon fick under en sedering (när vargtänderna skulle bort). Så för dagen skrittas det således.

Innan skadan red jag regelbundet för Staffan L. Men får nu vänta till vårens clinicar kör igång och underhålla kondition och lite formarbete till dess. Igångsättningen ska gå långsamt och vi har ju tid på oss...;)

Hon har alltså tränats under våren i skritt, trav och galopp, hålla takt och tempo och mycket kondition.

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 554
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 924
Senast: Raja
·
G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: Gifted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka