Ut o resa med 2åring

Blueberry555

Trådstartare
Vi ska äntligen utomlands för förta gången, o vi har hela familjen med oss :D Vi ska ha med våran 2åriga son och nu funderar jag lite på vad jag behöver ha med mig dit.

Vad ska jag ha med mig på planet till honom? Mat, leksaker, vad göra osv?
Tips på hur man får han o somnar inne i ett flygplan =)
O ska jag ha med mig lite strandleksaker med mig ned?

Lite frågor från en väldigt nervös mamma

Sv: Ut o resa med 2åring

Vi ska äntligen utomlands för förta gången, o vi har hela familjen med oss :D Vi ska ha med våran 2åriga son och nu funderar jag lite på vad jag behöver ha med mig dit.

Vad ska jag ha med mig på planet till honom? Mat, leksaker, vad göra osv?
Tips på hur man får han o somnar inne i ett flygplan =)
O ska jag ha med mig lite strandleksaker med mig ned?

Lite frågor från en väldigt nervös mamma

Med på planet: ellas, kex, dricka, pekbok eller bilder på flygplan ( vi flög med sas och fick en sån av flygvärdinnan), vår tvååring tyckte det var mycket spännande att titta på bilderna samtidigt som jag visade att vi var i ett flygplan. Sen, böcker och film på telefonen, vår älskar Pippi och Emil.

Han sov i mitt knä men vi såg några som lätt sitt barn sova på golvet framför dem. Han somnar nästan alltid i starten. Något att lägga över barnets huvud när det sover är bra,typ en tunn sjal.

Strandleksaker är bra.

Svårtatt veta hur barnet reagerar första gången på en flygning. Vår dotter var 2 när hon flög första gången och vi hade med oss favoritleksakerna, mutor (godis tex), böcker (hade köpt ett tiopack pixiböcker) och målarbok (kunde ej måla särskilt bra men bara att sitta och klottra var jättekul tyckte hon!).
Sen så var hon koncentrerad på flygplansmaten en bra stund, och tittade på film på surfplattan.

Så ta med sådant han tycker om att pyssla med, en egen ryggsäck med självvalda saker är nog populärt!

Vet ej vart ni ska, men man kan ofta köpa billiga sandleksaker på plats om man inte vill släpa med sig hemifrån.

Vi åkte utomlands förra året just innan minstingen fyllt två och han var (tyvärr) vaken hela flygresan (ca 4 h) ner mellan kl 20 och 24.00 på natten. De delade ut lite ritgrejer på planet han tyckte var småkul och vi hade lite böcker och ngn leksak med oss i hans ryggsäck men ärligt talat var han rätt besvärlig...:o Han satt i mitt knä och det var rätt varmt i planet så vi liksom klibbade fast i varandra. På hemvägen sov han i två timmar så det var en betydligt behagligare resa. Strandleksaker tror jag absolut inte att du behöver ha med dig såvida du inte åker till något otroligt enstaka ställe, de flesta större hotell har ngn form av hotellaffär och annars brukar det finnas i en strandshop eller närliggande shoppingcenter.

Vi kom hem från semester i Spanien för 2v sen med vår tvååring. Flyget på 3,5 timma gick super både ner och hem. Hade en tablettask till start och landning båda sträckorna, och sen nappen. Sa inte ett ljud om start och landning. Vi hade laddat ner lite appar och filmer till i-paden som vi hade med oss.
Mat köpte vi på planet. Leksaker hade vi i lägenheten som vi lånade

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 202
Senast: malumbub
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 388
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 930
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 546
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?