uskudar des malais?

furioso

Trådstartare
Någon som har en avkomma efter honom eller sett någon? Har köpt ett föl o är lite nyfiken. Typ, storlek, temperament, ridbarhet mm.

Sv: uskudar des malais?

Jag har sett många unghästar efter honom, dock ingen i ridbar ålder.
Men de föl/unghästar jag sett efter honom har varit ädla och rört sig mycket bra.
De flesta har varit bruna med inga eller väldigt lite tecken.
Har även sett en gudasnygg fux.
De har haft ett lugnt temperament och varit väldigt härliga som hästar.
Men Uskudar själv har ett bra temerament även han.
Han har ju inte så många avkommor, men de som finns går mycket bra på tävlingar och så.
Han är en fin hingst med jättebra stam och det är synd att han inte har blivit använd så mycket.
Funderar på att betäcka mitt sto med honom nästa år, beroende på hur fölet som hon väntar nu blir.

Jag hade tyckt det hade varit roligt att se bilder och höra lite mer om honom. Han är ju fransman, och bör väl ha lite franska nerver.. Fast det är ju inte säkert..
Ulrika

tack! ja, konstigt att fler ej betäckt med honom med tanke på hans stam!!!!

Jag har betäckt henne med Corlensky G i år.
Hon är e.Nactus - Magini - Bonaparte - Cyrano - Brisad - Fokker
Jag har faktiskt sett några e.Uskudar des malais - Nactus som har varit MYCKET trevliga.
Även de har varit ädla med bra gångarter, faktiskt lite bättre gång som jag antar kommer från Nactus.

Han står väl på naturlig betäckning? I så fall tror jag att det är en del av orsaken till att fler stoägare inte väljer honom.

Han står på Naturlig betäckning nu ja, men jag har för mig att han har stått på semin innan han kom till Göran?

Jag vet inte hur han haft det förut, men tror att betäckningssätt kan vara en anledning till att inte så många använder honom nu. Sen är han gammal och tävlas väl inte längre, och då glömmer nog många stoägare bort att hans finns.

ja, jag har hört att de som hade honom innan ej marknadsförde honom så flitigt....och så.

Ja, tyvärr så har du helt rätt i det.
Men i alla fall jag tycker att det är synd att han använd så lite spreciellt med tanke på hans stam som ju faktiskt är eftertraktad.

Nej, tyvärr gjorde de ju inte det.
Men Uskudar har väl stått i danmark också och där haft lite mera ston har jag för mig?

vet ej hur många avkommor han har i Danmark. Vad har deras avelförbund för hemsida tro? Mitt föl verkar mkt trevligt iallafall med vackert huvud och supertemperament samt mycket bra skritt och gallop. Han verkar ge snyggare avkommor än vad han själv är;) .

okey, vad trevligt, måste bara fråga hur din ser ut till färgen?
Bild?
Ja, han ger snygga avkommor, men han själv är inte så ful i verkligheten heller, bilden i hingstkatalogen är han inte så snygg på, men där är han i lite överhull och så.

jag vet ju ej hur man lägger in bild:crazy: ...han finns som föl på uskudras hemsida. Furioso Split. ljus chokladfärg och en strumpa och en häftig bläs.

Den såg ju riktigt trevlig ut.
Mycket snygg, en sådan hade jag kunnat tänka mig att ha i mitt stall...
Vad ska du göra med den sen?
Tävla hoppning?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 982
Hästvård Vi har köpt en ponny som det har visat sig att han krubbiter/snappar luft. I efterhand har vi fått reda på att han gjort detta sen han...
2
Svar
21
· Visningar
2 128
Senast: Roheryn
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka