Ush.. Mår hemskt dåligt idag.. (skuldkänslor)

J

J3O

Jag hörde av mig till en Pjäsenshundhem igår angående en hund som haft ett hemskt liv. Jag har redan en adoptivshund osm jag haft i snart 1 år :love: (5 månader när jag fick honom). När jag såg Ali som hunden heter så skar det i hjärtat för han såg precis ut som min hund som jag har idag. Igår kväll fick jag ett samtal av hon som har hand om hundarna och hon tyckte att vårt hem lät perfekt till Ali och hon ville att jag även skulle tala med personen som har han på ett jourhem idag. Jag sa att jag bara var tvungen att tala med min sambo en sista gång innan vi kunde tacka ja till 100%. Min sambo har tidigare sagt att det skulle nog kunna gå bra. Men när jag då började disskutera med honom igår kväll så tyckte han att eftersom denna hunden bara får en till chans (sedan får han somna in om det inte funkar)på ett hem (har haft 11 hem på 14 månader) så ville inte min sambo ta den risken eftersom han är smått allergisk idag men det har gått bra eftersom jag städat varje dag. Men nu så vill inte vi ta den risken att hans allergi ska bli värre och vi sedan måste göra oss av med hunden.

Jag mår så dåligt nu för jag vet om att det skulle vara ett kanon hem för honom och han skulle få så mycket kärlek och omvårdnad han behöver hos oss... Men jag kan inte göra något åt det. Det vore ju hemskt om det inte skulle funka och han inte hade fått en ärlig sista chans.

Men jag har mått illa hela dagen för jag vill inte att denna hunden ska behöva avsluta sitt liv så ungt och behöva ha levt så hemskt.. Det är ju inget fel på hunden mer än att den är osäker och behöver trygghet. Jag känner igen denna hunden.. Jag har den fast min heter Zippo.. Ush.. Grymma värld...
Jag ska iallafall sätta in lite pengar till dem och hoppas att allt fixar sig..

(Vet inte om jag får lov att länka till denna sidan men om jag inte får så ta gärna bort länken men helst inte hela tråden)
http://www.pjasenshundhem.se/dogs/dog.php?dogid=24

Sv: Ush.. Mår hemskt dåligt idag.. (skuldkänslor)

Men hur dåligt skulle du inte må om ni tog hand om denna hund och din sambo utvecklade en värre allergi och blev riktigt sjuk, och ni dessutom inte kunde ha kvar er nuvarande hund? Men andra ord; du skulle få leva ett liv utan hund plus att du bidragit till att sin sambo blivit riktigt hundallergisk.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 223
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 739
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 254
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar