T
TooFatToFly
Vad hemskt! En häst slet sig tydligen vid tävlingarna på Axevalla ikväll, sprang ut på vägen och blev påkörd. Skadades så allvarligt att hon blev tvungen att avlivas. Fy, stackars häst. Och stackars ägare!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lines skrev:...Sätt på hästen en grimma,och ta av vagnen först .
indyhope skrev:På Eskilstuna hade de i alla fall grindar för det var helt stängt när kusken blev utsparkad ur sulkyn, så den hästen kunde inte komma av banan. Den blev infångad väldigt snabbt också.
*Maria* skrev:Hästen slet sig på stallbacken när dom skulle ta in vagnen(sela inför loppet)och tog sig genom skogsbana/unghästbanan ut på vägen och blev påkörd. Tydligen hade grimskaftet gått av.(vilket jag inte tror det berodde på utan av ren vårdslöshet, men vem e jag att dömma)
Hmmm, din alldeles personliga professionella bedömning alltså? Jag blev inte förrän i dag varse om VEM och vilken häst det var, jag känner inte till den hästen men jag känner tränaren och kan gå i god för att han är en seriös och duktig hästmänniska. (Som dagligen jobbar med hästar som inte är i sin hemma-miljö därutöver.)
Man reflekterar inte så hemskt mycket över vad folk skriver, men tänk om det varit jag som råkat ut för detta när jag var ute och tävlade någonstans och sedan kom hem och loggade in och ser att DU anser mig ha varit vårdslös? Ska jag vara ärlig hade jag verkligen hatat dig i så fall. Nu är jag bara besviken över att du häver ur dig saker om folk utan att ha en susning om vad du dillar om.
Tänk dig för i fortsättningen...
/// ghost