M
*Maria*
Sv: Usch!
Solros: skit samma
Solros: skit samma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LinusT skrev:Det är väl inte precis så att "samma" journalister alltid kallar det djurplågeri när det händer en olycka inom fälttävlan. Ordet djurplågeri förekommer både när det gäller trav som alla andra sporter. Främst kanske för att det är ett ord som säljer fler lösnummer, speciellt om det kombineras med "häst dog" eller dylikt.
Är det dessutom pengar inblandat (som det är i en helt annan form inom travet än inom fälttävlan - främst genom spelet), så är det ju ännu ett sätt att spä på för att göra folk i allmänhet (som kanske inte är så insatta) upprörda.
För övrigt tycker jag att det är tråkigt när man börjar hoppa på folk och säga att de kommer med "korkade" uttalanden eller uppmana andra att "läsa lite noggrannare" på ett väldigt spydigt sätt. *Maria* menade nog bara att det faktiskt är så att en del olycker (och därmed naturligtvis inte ALLA) beror på djurplågeri. Däremot sa hon INTE ett ord om att det inte skulle förekomma även inom travet.
Och sen är det kanske inte så som du tror att det "händer ofta i jämförelse" att travare dör på travbanorna. Kolla statistiken så får du se. Och bara för att du har råkat sett det en gång (fast du inte är på en travbana så ofta), så betyder det ju inte att det händer regelbundet. Jag besöker travbanor flera gånger i veckan och jag har faktiskt aldrig varit med om det i hela mitt liv.