sweetsophie
vill bara lägga till lite på hennes lilla inlägg, Lite om jägersro då. För det första. Jägersros tränare, personal ALLA som är där..behandlar hästarna med sina liv ! Jag är där verge dag, I både trav och galoppstall, Visst vissa hästar blir stressade, och vissa hästar äter inte upp maten det har jag sett många gånger. Men vet vad 99% av tränarna el personalen gör då?`Jo dom går in till hästen och matar den med bara händerna. Det kan va så att den inte vill äta när alla hästar går in och ut.. Och dessutom..Visst det är mkt ljud..och stim..Men oftast på måndagar och onsdagaro ch torsdagar eftersom måndagar, alla e trötta och stressade men det blir lugnare på måndagseftermiddagen. Och på onsdag, Galoppörerna springer fort, och på torsdagarna travarna springer fort.. Jag har själva en fd travare nyss kommen från banan. Var jätte stressad när ja fick henne men hon lugnade ner sig. Sen har vi en häst som heter gubelini han e på jägers verge måndag och lördag...Äter inte ensam när han kommer där från så vi får närstan mata honom med händerna. Men han trivs med det han håller på med. Det jag vill ha sagt med detta är som jag skrev i ett annat inlägg.. E igentligne att ridhästar har det värre. Massa nybörjare på ryggen som sitter och sparkar, alla går in och ut till dom..och står inne...Medans travarna och galoppörerna står i hagen i vindan, lr e i sin box och blir ryktade och har inte massa ungar på sig...Iaf med mina ord säger jag JÄGERSRO är mitt liv..har aldrig sett en häst som inte trivs på det området...