Usch säger jag bara!

Sv: Usch säger jag bara!

Sånna där människor borde få sitta instängd i bilen själv på en parkering en solig dag :devil:

Ja, verkligen... att man inte får in i sitt tröga huvud att det faktiskt blir VARMT!!!

Ja det är hemskt..att folk inte kan tänka längre. Det är ju iaf tur att man har rätt att krascha rutorna på bilen och rädda hundens liv om man ser nåt sånt!

De måste ju önska att hundarna ska dö :crazy: Förstår inte hur man inte kan förstå att det blir varmt i bilen när det är 25 + och stekande sol ute :smirk:

Satt själv i bilen med hunden och väntade medans mamma handlade.
Aircondition hade varit på innan så det var så kallt så man frös inne i bilen. Efter 2-3 minuter när det varit avstängt och alla dörrar och fönster stängda var det VARMT. Som tur var blåste det så när man väll öppnade alla fönstrena så blev det svalt igen.

Att man ens kan tänka på att lämna en hund i en bil. De borde sätta sig själva i bilen och känna hur fort det blir varmt :smirk:

Och detta:

Instängda barn har dött i bilar
Juni 1995 En amerikansk kvinna lämnade sina två barn, ett och två år gamla, i bilen medan hon gick på fest. När hon kom tillbaka efter tio timmar stod solen högt på himlen och de två barnen hade dött av värmeslag.

Oktober 2002 En amerikansk kvinna lämnar sitt treåriga barn i bilen när hon går till jobbet. Det var 29 grader varmt. Flera timmar senare kom barnet till sjukhuset – med 42 graders feber. Barnet dog.

Hur enormt otroligt idiotisk kan man vara!? :eek:

Senast ändrad av en moderator:

fattar inte hur vissa människor e funtade...dom kan väl själv prova å sätta sej i en bil med pälsjacka på sej :mad: idioter....

Åhh.. det gör ont i hjärtat då man läser sånt här :cry:. Jag har svårt att förstå hur vissa personer vara så grymma med deras hundar. Hur kan man vara så obrydd och hemsk! För ingen kan väl vara så dum att de har missat hur varmt det blir i en bil under en varm sommardag? Ibland undrar jag om vissa föddes utan hjärna!

Det är helt otroligt.
Det är en STOR hundutställning här varje år med minst 1000 hunar anmälda varje gång under tredagar, alltså är detta "riktiga" hund människor som haft hundar i MÅNGA år, iallafall de flesta.
ÄNDÅ är det varje år flera hundar som är instängda i bilarna som det får ropas ut i högtalarna, ett år fick de helt enkelt plocka ut en hund, som var i så illa skick att den inte kunde gå coh doppa den i dammen för att den skulle kvickna till och komma ner i ordentlig värme nivå, lämnad i bilen av RIKTIGA hund människor, människor som inte ens kunde lyssna när det flera gånger ropades ut att hunden behövde komma ut.

Så är det även här på de stora utställningarna i Ronneby.
Fast då är "publiken" som lämnar sina hundar i bilen.

Usch, nä jag fattar det inte. Vår hund åker lastbil med pappa i veckorna, men nu på sommaren får hon vara hemma. Hon är så grinig på pappa att hon inte får åka med (för hon älskar det) men det blir väldigt många och långa stopp under en dag, och uppe i lastbilshytten är hon helt oskyddad så hon får gott hålla sig hemma. När vi är och handlar och hon följer med (inte ofta men det händer ju) så stannar alltid någon kvar och ger henne vatten samt öppnar bakluckan så hon får luft. Skulle aldrig komma på tanken att lämna henne.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 609
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka