Mynta2
Trådstartare
Jag har aldrig besvärats av sjuk hund eller något direkt avvikande beteende..Men de senaste veckorna har hon börjat kissa jätteofta, hon sitter ap-länge och kissar...men det verkar inte komma speciellt mycket...Jag har kollat på kissefläckarna, och det är ju ingenting nästan...Hon är 12 år och veterinären har sagt en gång att hon ev är liite inkontinent..menas : hon har inte samma knip som förut, det accepterar jag...hundar får väl som människor..lite svårt att knipa i alla lägen, men detta kissande börjar bekymra mig. Hon kan sätta sig och kissa 5 gånger inom loppet av 20 meter !! Sen blir hon akut kissenödig bara hux flux och vi hinner bara komma ut genom porten så sätter hon sig i en snödriva och pinkar skitlänge. Jag har letat på nätet om urinvägsinfektion, men inte hittat speciellt bra information. Ska ta hon till vet så fort jag hittar någon här i GBG med drop-in...då man inte har telefon är det hemskt svårt att boka nån tid Har ni någon sk hemmakur man kan ta till så länge ??
Syrrans hund om hon får detta kiss-betteende och hon märker att det ev kan vara urinvägsinfektion på gång, så gör hon vattensoppa på hundkulorna så hennes hund måste dricka 3 ggr mer än normalt bara för att få upp sina stackars matkulor..så håller hon på 1 vecka, och hunde pissar ju därefter i mängder..men efter denna vattenbehandling blir hon alltid symtomfri. Hon rensar väl kisseriet kan jag tänka mig. Men detta funkar inte på min hund då hon ej är lika matgalen som syrrans hund...
Syrrans hund om hon får detta kiss-betteende och hon märker att det ev kan vara urinvägsinfektion på gång, så gör hon vattensoppa på hundkulorna så hennes hund måste dricka 3 ggr mer än normalt bara för att få upp sina stackars matkulor..så håller hon på 1 vecka, och hunde pissar ju därefter i mängder..men efter denna vattenbehandling blir hon alltid symtomfri. Hon rensar väl kisseriet kan jag tänka mig. Men detta funkar inte på min hund då hon ej är lika matgalen som syrrans hund...