Uppsutten träning

Sv: Uppsutten träning

Det beror helt och hållet på måste jag säga.

Om det är en starthäst med resultat så tvekar jag inte men har inte hästen startat på kanske ett år så drar jag öronen åt mig redan vid ridbilden - ja.

Men förr om åren hade jag troligen gjort som du. Nu kollar jag mer på vad den gjort under tiden den ridits. Om den inte rids ihopkrullad i dålig form -då går den bort oavsett...

Delvis KL....

....fråga Fleming Jensen om han tycker det sliter onödigt på hästarna. Vad jag vet så ridtränar han väldigt mycket och det är väl få som har sån form på hästarna just nu än vad han har. Han är ju känd för att mycket starka hästar samt hästar som går för fullt ända in i mål.
:)

(Galopptränar har jag för mig att det är han gör)

när det blev lite på modet att galoppträna började ju de flesta, men som med allt annat så är det ju som så att det som funkar på vissa funkar inte alls på andra.

Svanstedt skrev i ett inlägg på sin hemsida, att torvald aldrig känts finare sen han började ridtränas, förut var han knacklig och behandlades nästan efter varej start, förra året behandlades han någon enstaka gång.

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: cewe
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 434
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar