Uppsägning av avtalet på Jägersro

Sv: Uppsägning av avtalet på Jägersro

Ja, jag tänkte givetvis för galoppens del ;-)

Jag tycker inte att man utnyttjar att en människa (eller i detta fallet en styrelse) gör bort sig för att vinna fördelar.
Det är fult, osportsligt och rejält oproffsigt att ta till sånna metoder för att driva igenom sin önskan.

Observera att detta är min åsikt och då jag varken håller på med trav eller galopp så påverkar inte utkomsten av detta mig särskilt mycket. Jag är heller inte ett dugg insatt i vad som föranlett det hela.

Vad galoppen trodde att de hade för ess i rockärmen är svårt att sia om.
gulan

Tror inte att "galoppen" hade något ess i rockärmen. Att säga upp ett avtal för omförhandling är inom vissa områden ett normalt förfarande.

Det gamla avtalet är helt uppenbart väldigt luddigt skrivet eftersom det inte ens går diskutera detaljer villkoren på ett civiliserat sätt.

Tror inte att "galoppen" hade något ess i rockärmen. Att säga upp ett avtal för omförhandling är inom vissa områden ett normalt förfarande.

Det gamla avtalet är helt uppenbart väldigt luddigt skrivet eftersom det inte ens går diskutera detaljer villkoren på ett civiliserat sätt.
Ärligt..jag vet inte mycket om detta avtal, bara det jag läst på nätet. Men om det var så att det var vissa delar man ville omförhandla, hade det inte varit på sin plats att specieficera det..eller ville man se efter om man kunde få bättre ekonomiska villkor?
Jag vill bara klargöra att jag inte tar någon sidas parti även om jag sysslar med trav. Min åsikt då jag varit nere på jägers är att det är jättebra med en bana som både har trav och galopphästar.

Samma här, vet inte heller mycket om avtalet, mest bara rykten från alla håll och kanter :eek: Frågan är om det överhuvudtaget existerar något avtal? :D

Men ursprunget till uppsägningen/omförhandlingen är väl att att galoppen ville spara pengar, d.v.s slimma organistationen genom att centralisera och få en gemensam organisation för all galopp i Sverige?

Framför allt beror det på att galoppen vill styra sig själv och inte styras av travet. Bara en sådan sak som att JTG anställer en sportchef när SG redan har en som vi också får vara med att betala.

Det här är inte något nytt men det gick tyvärr över styr av lite olika anledningar.

Framför allt beror det på att galoppen vill styra sig själv
Ja det skulle vara absolut bäst om galoppen kunde stå helt på egna ben. Problemet stavas pengar.
och inte styras av travet.
Jag har ingen aning om hur galoppen styrs av travet. Men någonstans måste man också acceptera får man ekonomiskt stöd någon annanstans ifrån, får man finna sig i att man helt och fullt inte kan få som man vill.
Bara en sådan sak som att JTG anställer en sportchef när SG redan har en som vi också får vara med att betala.
Som sagt plocka russinen ur kakan kan bli svårt när man är beroende av någon annan.
gulan

Nu kan vi äntligen få en GALOPPBANA! :bump::bump::bump:

Men nu måste vi alla dra åt samma håll och lägga ner allt internt tjafs!:D

men hallå :bump::bump: .

:confused::confused:

Säga upp innan det finns en plan B? Det finns väl ej många som säger upp sin lägenhet innan en ny finns och nytt kontrakt har undertecknats.

Jag håller alla tummar jag har för en fin bana för mina hästar. Vi kommer med alla våra och startar!

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej. Har ett problem med hästen som endast uppstår vid vissa ridpass ibland och det är att han blir svårsvängd. Det problemet...
Svar
7
· Visningar
2 519
Senast: Ginne
·
Övr. Barn Våra barn går i en liten skola (F-6) där personalen ofta har flera roller. Idrottsläraren är en fritidspedagog, som har kompletterat upp...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: ameo
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka