Uppsägning av avtalet på Jägersro

Sv: Uppsägning av avtalet på Jägersro

Grattis kära moderator!

Vad som kommer att hända med galoppen i Skåne står skrivet i stjärnorna. Som det är nu är det ganska otäcka tongångar mellan de olika intressegrupperna men att det kommer att bli galopp i framtiden tvivlar jag inte på. Förhoppningsvis kan vi vara kvar på Jägers medan en ny bana byggs någonstans Malmötrakten. I vicket fall har vi fått massor med publicitet!:D

Mellan vilka är det otäcka tongångar?

Tror du att det kommer att ridas galopplöp på Jägers efter siste september 2012?

Jag tycker allt är ett skämt och har skötts extremt dåligt. Varför kan ingen bara kliva fram och ge oss arma människor ett svar?

Min familj har en åring. Är det ens lönt att anmäla till derbyserien???!

Förmodlingen för att ingen vet vad som kommer att hända. Det var ingen som väntade sig den här händelseutvecklingen. Det som hände var att avtalet sades upp - vilket är en ren rutinåtgärd.

Det som verkar ha försvunnit i hela debaclet är skillnaden mellan JTG's stadgar och avtalet mellan STS och SFK. Stadgar bestämmer vad som ska göras och avtalet bestämmer hur det ska göras. Suck.

Det var visst ingen uppsägning utan ett påkallande om omförhandling :grin: Den 15 februari kommer väl det slutgiltiga beskedet om hur framtiden blir? Hur tror ni det blir?

Detta måste ju vara helt otroligt dåligt skött av Fältrittklubbens styrelse.

Det var visst ingen uppsägning utan ett påkallande om omförhandling :grin: Den 15 februari kommer väl det slutgiltiga beskedet om hur framtiden blir? Hur tror ni det blir?

Detta måste ju vara helt otroligt dåligt skött av Fältrittklubbens styrelse.

Eller STS's styrelse som tydligen inte förstod innebörden av Fältrittklubbens brev.

En uppsägning är en uppsägning, annars kallar man väl det något annat?

Kan ni inte flytta ut till Flyinge och sedan träna era hästar på Revingefältet?

Det hade i alla fall jag tyckt varit livat, jag läste något om sådana planer men tydligen var de endast på drömstadiet hos någon i styrelsen för Svensk Galopp(?).

Revinge vore perfekt för mig men tyvärr finns det andra planer för det området. Vi skulle vara tvungna att galoppera runt militärer och KC Ranch....

Lite för spännande för mig.:angel:

Militärerna har slagit till reträtten har jag hört och lite kor skall väl ändå era hästar klara av att se, sen heter det ju Skånska fältrittklubben och vilket bättre fält än Revingefältet finns att rida på i Skåne ... och så fick allmänheten möjlighet att se era vackra hästar när ni tränar. Malmö är en farlig stad, dit beger man sig inte frivilligt.

Läs brevet istället för en raljerande bloggare ;)

Det står klart och tydligt att det är en uppsägning för omförhandling.

Jag tror travet/Kolginini kommer att flytta från Jägersro, då kommer galoppen att få en 1000 meters bana. Det vore något unikt! :D

kl

Utan att vara insatt i vad som har föranlett allt detta - vilken sanslöst klumpig formulering av fältrittklubben! Är det något man bör veta när man är aktiv i en förening är det att formulera sig tydligt så att ingen kan missförstå ens intention. Ja, detta var väl så otroligt lätt att missförstå så det liknar inget... Kan någon beskriva vad det var som gjorde att fälttrittklubben ville omförhandla? För jag antar att målet inte var att bli utsparkade från Jägersro.

Sorgligt dock att travet entusiastiskt gamar åt sig hela banan, utan en tanke på vad som händer med galoppen. Väldigt kortsiktigt.

...fast nu har jag läst brevet några gånger till och tycker inte att det är särskilt klumpigt.
Synd att det lämnar för mycket utrymme till tolkning bara.

Sorgligt dock att travet entusiastiskt gamar åt sig hela banan, utan en tanke på vad som händer med galoppen. Väldigt kortsiktigt.
Hur då kortsiktigt? För travets del så är det långsiktigt. Att få en sådan bana så nära kontinenten torde kunna locka till sig utländska tränare som i sin tur tar med sig utländska förhoppningsvis köpstarka hästägare.
Vad galoppen trodde att de hade för ess i rockärmen är svårt att sia om.
gulan

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 947
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej. Har ett problem med hästen som endast uppstår vid vissa ridpass ibland och det är att han blir svårsvängd. Det problemet...
Svar
7
· Visningar
2 519
Senast: Ginne
·
Övr. Barn Våra barn går i en liten skola (F-6) där personalen ofta har flera roller. Idrottsläraren är en fritidspedagog, som har kompletterat upp...
Svar
9
· Visningar
1 324
Senast: ameo
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka