Uppsagd för omförhandling

Marty

Trådstartare
Jag står i ett stall, och blev härom veckan "Uppsagd för omförhandling". Vad innebär detta rent juridiskt? Jag har försökt googla men hittar inget bra så jag tänkte om det finns någon fin buke-människa som är jurist eller sådär som kan tala om för mig vad det betyder. Är jag tvungen att gå med på det nya kontraktet? Hur blir det med uppsägningstid om jag inte vill gå med på det? Det står nämligen ingenting om det i pappren jag fick, och inget datum eller så.

MVH
Marty

Senast ändrad:
Sv: Uppsagd för omförhandling

Uppsägningstid gäller enligt kontraktet ni har. Väljer du att inte godkänna det nya avtalet, får du flytta när din uppsägningstid är slut.

Men när ifrån räknas uppsägningstiden i det fallet? Jag har tre månaders uppsägningstid (tror det är från datumet jag säger upp). Är det då från datumet som jag mottog uppsägningen från deras sida?

Det bästa vore väll att gå och fråga vad för förändringar som kommer att införas. Ekonomiska skulle jag gissa.
Att de gjort som de gjort tyder på att de försöker följa reglerna, och det är ju ett gott tecken.

Jag vet vilka förändlingar som gjorts. Det är mest det att jag ändå tänker flytta min häst, pga att jag ska flytta, så jag funderade på hur det var med uppsägningstiden eftersom kontraktbytet kom ganska lägligt på så sätt. Men då räknar jag mig som uppsagd och att jag har tre månader från datumet jag mottog nya kontraktet samt uppsägningen.

Varför inte prata med dem och höra så ni är överens om uppsägningstid och möjligheterna att flytta tidigare om så önskas.

Men om TS redan blivit uppsagd, är det då inte hyresvärdens uppsägningstid som gäller då? Det händer ju att den är kortare.

Det borde vara stallägarens uppsägningstid som gäller. Men jag ahr aldrig avrit med om att den är kortare.

Såvida du inte är rädd för din stallägare så rekommenderar jag att du säger att du kommer flytta och inte skriva på det nya kontraktet.
Bättre att vara ärlig så får de en chans att hitta en ny hyresgäst. :)

Enligt vad jag förstått är det stallägarens uppsägningstid som gäller. Det är tänkt att jag ska säga till min stallägare att jag tänkt flytta och inte förnya kontraktet, men jag tänkte göra det så fort allting är klart och jag har en annan stallplats ordnad. Jag ville mest veta om jag måste säga upp en extra gång, för att veta vad det blir för datum som gäller när jag letar ny stallplats.

Jag skulle ta det med stallägaren direkt. Av den anledningen att h*n kanske anser att det itne är uppsagt på samma sätt. Dumt att skapa dålig relation.
Bara en liten tanke.

I will, men vill ha lite på fötterna också och veta vad som gäller i vanliga fall gällande ett sådant ärende.

Kort sagt så beror det lite på vad som står i ert kontrakt, och vad som kommit överens muntligt (eftersom muntliga kontrakt gäller lika mkt).

Jag kan förstå om du är i en sits där stallägarna kan bli aggresiva/jobbiga om man säger upp sig, jag har haft sådana stallägare jag med.

Bla hade jag en stallägare osm ansåg att eftersom jag Börjat titta på andra stallplatser, utan att ha sagt upp min stallplats, så kunde hon säga upp mig med 3 dagars uppsägningstid... Trotts uppsägning med 1 månad.
Hon var inte riktigt klok den människan... Men det sken iofs igenom på mer än det sättet.

Bra stallägare är guld värd och jag är verkligen glad för alla de bra stallägare jag haft. De kommer alltid ha mitt goda omdöme och skulle någon ringa och fråga hur det var att stå uppstallad hos dom, skulle jag inte ge annat än bra kritik.

Tänk bara på att i vissa lägen så kan det vara läge att säga till i förväg. För att slippa skitsnacket sen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 474
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 695
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI