Uppmärksamma hänsynen i trafiken!

Sv: Uppmärksamma hänsynen i trafiken!

Mitt ben har fått många intressanta färger :angel: men såren har läkt iaf :D Men om någon snorunge kommer och sparkar mej på smalbenet ja då minsann! då åker dom på moppo! Det värsta är att jag känner på mig att jag kommer känna mig otroligt osäker i trafiken efter detta och att det kommer påverka hästarna jag rider men jag får ng jobba på det..* Man blir bara så skärrad, hela dagen eftervar vi däckade, antagligen pga chocken för min kompis var alltså mindre än en

Kul att du läker o mår bättre.

Det där med att bli osäker får du tänka lite extra på. Mor min o jag delade på en häst för några år sedan. Hon och hästen höll på att råka ut för en olycka i trafiken. Vilket gjorde att hästen länge va rädd för lastbilar. Men bara med henne?!
Då jag började rida ut mer på honom o mor varnade mej lite kärleksfullt för större fordon. Men Hästen reagerade knappt alls då vi blev trängda av skolbussen. Inte heller av stora långtradare med massor av ved o annat..
Han kände att hon helt omedvetet blev nervös. Hon har så vitt jag vet inte haft problem med andra hästar i trafiken. Då är de trygga. Men just dom i kombination vart fel.
Så ha det i åtanke då du rider samma häst igen. Om han blir nervös så kan det vara förknippat med dej av någon anledning.

mmm, för jag har aldrig varit med om något liknande, har varit trygg i trafiken och inte ridit någon häst som reagerat tidigare. Men här blev JAG rädd som du säger, Så ja... jag måste verkligen försöka tänka på det i fortsättningen. Det värsta är att jag har en 1,6 åring som jag skulle börja träna i trafiken nu (för han har varit lite löjlig tidigare) men nu känns det som att jag måste jobba med mig själv ett tag så jag inte utsätter honom för något.

Hästar är väldigt känsliga. Och det inre intryck man har påverkar hästarna mer än man tror.
Tänkte bara nämna mina erfarenheter av detta. Kanske hjälper lite;)

Liknande trådar

Relationer Ja, min sambo är en ganska hetsig bilförare som väldigt ofta kör för fort och beter sig (idiotiskt) i trafiken. Han ÄR bra på att köra...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 673
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej, Jag vill egentligen bara skriva av mej i ren frustration. Idag var jag och fyra vänner ute och red. Vi ser att det kommer en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 514
Senast: Sar24BB66
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 379
Senast: Zarro
·
Övr. Hund igår för nio år sedan så smet jag ut i diskrummet på mcdonalds i backaplan och struntade i att chefen gnällde över att man inte fick ha...
Svar
7
· Visningar
1 515
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama